Programele “Rabla” şi “Rabla Plus” vor demara după 10 mai

Articolul a fost vizualizat de 202 ori

rabla

 

Programele ‘Rabla’ şi ‘Rabla Plus’ vor demara, în acest an, în jurul datei de 10 mai, imediat după ce se vor încheia perioadele de dezbateri publice şi sesiunea de validare a producătorilor, a anunţat, luni, la Antena 3, Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
Potrivit ministrului Mediului, bu­getul alocat pentru acest an în cadrul programului ‘Rabla’ se situează la 180 de milioane de lei, iar prima de casare rămâne, ca şi în 2016, la 6.500 de lei.
Noutatea programului este că, în­cepând din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale au­tovehiculelor pentru achiziţia cărora se poate obţine prima de casare.
Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei şi se va acorda în funcţie de cantitatea de emisii de CO2/km generată de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achiziţionat, în regim de funcţionare mixt, după cum urmează: în anul 2017, pentru au­tovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km; în anul 2018, pentru au­tovehiculul nou al cărui sistem de pro­pulsie generează maximum 120 g CO2/km; în anul 2019 pentru auto­vehiculul nou al cărui sistem de pro­pulsie generează maximum 110 g CO2/km.
Potrivit documentului, la prima de casare de bază se poate adăuga, în 2017, un ecobonus de 1.500 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km, în regim de funcţionare mixt.
Pentru anul 2018, valoarea eco­bonusului este similară, însă numai pentru cazul în care este cumpărată o maşină nouă echipată cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km în regim de funcţionare mixt.
Nu în ultimul rând, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 95 grame de CO2/km în regim de fun­c­ţionare mixt, se va acorda, în 2019, un ecobonus în cuantum tot de 1.500 de lei.
Ecotichetul se scade din preţul de comercializare, cu TVA, al auto­ve­hi­culului achiziţionat, diferenţa fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii şi/ sau surse finan­ciare complementare: credite bancare sau finanţare în baza unui contract de leasing financiar.