Vreţi să achiziţionaţi vacanţa de pe NET? Care sunt capcanele site-urilor de servicii turistice

Articolul a fost vizualizat de 212 ori

vacante

 

În timp ce rezervarea hotelurilor şi a zborurilor pe Internet devine din ce în ce mai obişnuită, consumatorii se confruntă cu un număr tot mai mare de probleme legate de serviciile online de călătorie.
Principalele constatări negative
• Consumatorii plătesc efectiv ceea ce cred? Într-o treime din cazuri, preţul prezentat la început nu era acelaşi cu preţul final.
• Este vorba despre o ofertă sau doar de o momeală? Într-o cincime din cazuri, ofertele promoţionale nu erau de fapt disponibile.
• Sunt preţurile confuze? În aproximativ o treime din cazuri, preţul total sau modul în care acesta era calculat nu era clar.
• Ultima cameră ieftină din hotel sau pur şi simplu ultima cameră la preţ promoţional de pe site-ul respectiv? În unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmaţiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar două”, „disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.

Sunt controlate sute de site-uri
În prezent, aceste servicii fac obiectul celor mai frecvente plângeri ale consumatorilor, conform datelor comunicate de Centrele Europene ale Consumatorilor. Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) va contacta cele 235 de site-uri în cazul cărora s-au constatat nereguli şi le va solicita remedierea acestora. Dacă site-urile nu se conformează, autorităţile naţionale pot iniţia proceduri admi­nistrative sau judiciare, fie direct, fie prin intermediul instanţelor naţionale, în funcţie de legislaţia naţională apli­cabilă. Un control similar făcut anul trecut, a evidenţiat nereguli legate de preţ şi modul în care acesta a fost calculat.
Astfel, în 32,1% din cazuri, preţul de pe pagina cu lista com­parativă nu a fost acelaşi cu preţul final afişat pe pagina de rezervare; pe 30,1% din site-uri, preţul total (inclusiv taxele) sau modul în care acesta era calculat nu a fost clar;  20,7% din site-uri prezentau preţuri speciale care nu erau apoi disponibile în forma pro­movată pe pagina de rezervare efectivă; 25,9 % din site-uri dădeau impresia că anumite oferte erau limitate (de exem­plu, „au rămas doar 2”, „disponibil doar astăzi”), fără a se preciza însă că această ofertă limitată se aplica exclusiv site-ului respectiv.