Cu trenul mai încet decât acum 30 de ani

Trenurile rulează în anul 2019 mult mai încet față de cum o făceau acum 30 de ani. Informația vine chiar de la oficialii Ministerului Transporturilor. Senatorul PNL, Carmen Eleonora Hărău a vrut să afle mai multe detalii despre infrastructura feroviară, adresând Ministrului Transportului mai multe întrebări, iar răspunsul de la Ministerul Transporturilor vine doar să confirme ceea ce se știa, și anume că infrastructura feroviară este mult învechită.

Textul întrebărilor adresate Ministrului Transportului poate fi consultat AICI.

“În ceea ce privește viteza de deplasare a trenurilor de călători pe relația Deva-București: viteza comercială a trenurilor de călători Interregio (IR), în primele luni ale anului 2019, pe relația București – Petroșani – Deva și retur a fost de 53 km/h, respectiv 54 km/h. Menționăm că legătura directă pe această distanță nu se realizează cu niciun tren Regio (R); în urmă cu 30 de ani (anul 1989), viteza comercială a trenurilor de călători pe relația București – Petroșani – Deva și retur, era de 71 km/h, respectiv 68 km/h”, arată Ministerul Transporturilor în răspunsul oferit senatorului PNL, Carmen Eleonora Hărău.

Cei de la Ministerul Transporturilor vorbesc de întreținerea liniilor de cale ferată. Pe hârtie există fonduri pentru reparații și întrețineri.

“În anul 2019, ca urmare a aprobării Legii Bugetului de Stat, CNCF CFR SA are repartizată alocație pentru capitolul reparații și întreținere curentă, precum și achiziția de materiale CF noi, după cum urmează: șină de cale ferată pentru distanțele Chiajna – Videle și Bumbești – Livezeni, în valoare totală de 4.400.000 lei cu TVA; lucrări de reparații pentru ridicare restricții de viteză și întreținere curentă ce constau în înlocuire componente suprastructură pe distanțele: București Nord – Videle, în valoare totală estimată de 1.400.000 lei cu TVA; Meri – Lainici, în valoare totală de 1.500.000 lei cu TVA; în stațiile CF Craiova, Coțofeni și Cernele, în valoare totală de 3.000.000 lei cu TVA;  Merișor – Crevadia, în valoare totală de 2.500.000 lei cu TVA; Petroșani – Călan Băi, în valoare totală de 2.950.000 lei cu TVA”, mai arată oficialii de la Ministerul Transporturilor.

Mai multe incidente feroviare au avut loc în ultima perioadă pe calea ferată. Sunt sute de poduri în țară care stau să se prăbușească, securitatea călătorilor fiind astfel pusă în pericol.

 

Colaborator

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *