EY România: Trezoreria nu e pregătită pentru plata defalcată a TVA, funcţionalităţile online promise nu sunt disponibile

Tranzacţiile prin contul de trezorerie necesită prezenţa fizică la sediul trezoreriilor, deoarece funcţionalităţile online promise nu sunt disponibile, aceasta fiind doar una dintre problemele depistate după două săptămâni de la aplicarea plăţii defalcate a TVA, consideră liderul departamentului de asistenţă fiscală şi juridică din cadrul EY România, Alex Milcev, potrivit unui comunicat publicat marţi.

Sistemul de plată defalcată a TVA este o noutate absolută pentru practica fiscală din România, iar după două săptămâni de la aplicarea sa opţională au fost identificate o serie de probleme, potrivit lui Milcev. Una dintre ele este că tranzacţiile prin contul de trezorerie necesită prezenţa fizică la sediul trezoreriilor, deoarece funcţionalităţile online promise nu sunt disponibile.

”Colegii noştri au fost martorii unor situaţii suprinzătoare, în timp ce aşteptau la coadă la sediile trezoreriei (în loc să rezolve totul online în 5 minute): nu puteau fi eliberate extrase de cont sau nu a putut fi acceptată depunerea de numerar de către un contribuabil. Motivul invocat a fost similar cu cel invocat şi de contribuabili: trezoreriile nu sunt pregătite”, a declarat Milcev, în cadrul comunicatului.

Totodată, adaptarea la cerinţele sistemului de plată defalcată a TVA măreşte timpul de lucru al departamentului financiar, în funcţie de complexitatea operaţiunilor.

”Până la finalul perioadei de tranziţie, aplicarea sistemului necesită multă muncă suplimentară şi poate creşte riscul de eroare (acest risc e direct proporţional cu numărul de plăţi şi încasări). De exemplu, facturile primite de la furnizorii care aplică plata defalcată a TVA sunt extrase şi plătite manual, în prezent”, se arată în comunicat.

În cazul retragerii banilor din contul de TVA, sumele disponibile au o utilizare limitată, iar procedura pentru retragerea acestor sume în contul curent a fost adoptată săptămâna aceasta.

”Astfel, nu am reuşit să testăm respectarea termenului de 3 zile lucrătoare pentru aprobarea transferului de sume din contul de TVA în contul curent. În cazul contribuabililor care doresc să plătească datorii fără TVA (de exemplu credite, facturi primite de la furnizori externi fără TVA), sumele din contul de TVA sunt indisponibile. Astfel, în cazul contribuabililor cu resurse financiare limitate, poate fi necesară accesarea unei linii de credit, atrăgând costuri suplimentare”, a declarat Milcev.

EY România a anunţat că susţine eliminarea aplicării obligatorii a plăţii defalcate a TVA sau implementarea unor măsuri alternative: amânarea obligativităţii plăţii defalcate a TVA până la 1 ianuarie 2019 sau aplicarea opţională într-o formă simplificată.

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *