Oamenii şi organizaţiile nu au încredere totală în nimeni când vine vorba de datele lor online

Oamenii şi organizaţiile se tem că hackerii, guvernele proprii şi cele străine, angajatorii şi chiar prietenii şi familia le-ar putea accesa datele online, potrivit unui studiu efectuat de compania rusească de securitate cibernetică, Kaspersky Lab.

Studiul independent, comandat de Kaspersky Lab şi realizat de Applied Marketing Research, a avut un eşantion de 600 de companii mijlocii cu angajaţi în domeniul securităţii IT, precum şi 6000 de utilizatori individuali, cu soluţii de securitate instalate pe dispozitivele lor, provenind, în proporţii egale, din Franţa, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie şi SUA.

Principalii intruşi au fost consideraţi infractorii cibernetici – 45% dintre companii şi 47% dintre utilizatorii individuali sunt preocupaţi să îşi protejeze datele de atacuri malware.

”Acest lucru este urmat îndeaproape de dorinţa de a se proteja de propriul guvern (36% şi, respectiv, 33%) şi guverne şi companii străine (30% şi 26%). Un respondent din trei din rândul companiilor (29%) se teme că angajatorul său i-ar putea obţine datele online, în timp ce un sfert (26%) dintre utilizatorii individuali se tem că familia le-ar putea accesa datele”, se arată în comunicat.

Aceste temeri s-au extins în aria securităţii cibernetice, existând o confuzie generalizată în legătură cu informaţiile pe care furnizorii de soluţii le-ar putea accesa. Astfel, numeroşi respondenţi se tem că furnizorul lor le-ar putea colecta datele online, opiniile, localizarea şi obiceiurile de navigare pe Internet şi apoi să transmită aceste informaţii unor entităţi străine, potrivit studiului.

”Însă, vasta majoritate (87% dintre companii şi 82% dintre persoanele fizice) au încredere că furnizorul lor de securitate se comportă etic în ceea ce priveşte colectarea şi utilizarea datelor lor”, se arată în comunicat.

Rezultatele sugerează că actualul context din securitatea cibernetică a creat, atât pentru companii, cât şi pentru utilizatorii individuali, un mediu de frică, incertitudine şi îndoială, care i-a determinat pe mulţi să nu mai aibă încredere în nimeni în mediul online.

”Rezultatele ne oferă noi dovezi că tehnologiile şi software-ul sunt o cutie neagră pentru multe companii. Acestea nu ştiu cum funcţionează ele, ce este înăuntrul lor, ce date sunt colectate şi cum sunt stocate. Prin urmare, nu au încredere în furnizori. Cred că este o situaţie inacceptabilă şi, ca industrie, trebuie să ne asigurăm că oamenii înţeleg exact ce facem şi ce nu ar face niciodată un furnizor de securitate”, a spus un vicepreşedinte al Kaspersky Lab, Anton Shingarev.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *