Peste jumătate din angajaţii din educaţie cer dotarea şcolilor cu materiale didactice şi mijloace moderne de predare

Lipsa materialelor didactice, a mijloacelor moderne de predare, precum calculatoare sau table interactive, au fost indicate de jumătate dintre cadrele didactice participante la un sondaj privind situaţia şcolilor din România, realizat de FSLI. Printre problemele semnalate sunt însă şi lipsa grupurilor sanitare, a apei curente şi a materialelor de curăţenie. Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre repondenţi cer Ministerului Educaţiei Naţionale să investească în dotarea şcolilor.

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din sistemul de educaţie privind situaţia în care se află în acest moment unităţile de învăţământ din România, potrivit unui comunicat de presă trasmis, joi, de reprezentanţii federaţiei.

Astfel, angajaţii din mai multe unităţi de învăţământ au fost întrebaţi ce dotări lipsesc şcolilor, iar 48 la sută au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele şi conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele.

„43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice. 30% dintre repondenţi vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulţi dintre colegii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri”, scrie în comunicat.

Conform sursei citate, lipsurile indicate diferă de la o şcoală la alta, în funcţie de mediul rural-urban sau de finanţarea decare beneficiază şcoala respectivă.

„Lipsesc materialele de curăţenie şi de igienizare”, „Lipseşte mobilierul special pentru centrele de activitate”, „Nu avem xerox”, „Nu avem materiale didactice necesare desfăşurării activităţilor. Toate sunt cumpărate de educatoarele din grădiniţă”, “Nu avem calculatoare noi ş lipsesc toaletele în interiorul şcolii”, „Nu avem încălzire centrală”, „Lipseşte o magazie pentru materiale”, „Nu avem apă curentă şi nici grupuri sanitare”, au fost unele dintre răspunsurile participanţilor la sondaj.

Referitor la investiţiile pe care Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să le facă, 53 la sută dintre repondenţi au spus că ar trebui materiale didactice şi dotări pentru unităţile de învăţământ. De asemenea, MEN ar trebui să investească în cursuri de perfecţionare a cadrelor didactice (răspuns indicat de 42 la sută dintre angajaţi), în manuale şcolare (14 la sută) şi în calitatea şi remunerarea angajaţilor (5 la sută).

Sondajul a fost realizat în perioada 3-23 mai 2018, atât în mediul online, cât şi prin aplicarea unor chestionare direct în unităţile de învăţământ. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajaţi din sistemul de educaţie: personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, din Arad, Bacău, Bihor, Călăraşi, Constanţa, Cluj, Galaţi, Harghita, Iaşi, Suceava şi Vrancea.

 

news.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *