STUDIU: Numărul mașinilor care au înregistrat daune, valori de reparaţie în urma incidentelor

Dintre maşinile care au avut daune, 12% din maşini au înregistrat valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale, potrivit unui studiu publicat miercuri de platforma Inspectorauto.ro.

Vânzătorii pot păcăli cumpărătorii de maşini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci şi prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deşi sunt aproape noi, au carte service şi kilometri puţini şi reali, potrivit studiului. Din statisticile InspectorAuto.ro, reiese că 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puţin un incident.

”Dintre maşinile cu daune, 36% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 euro, avarii nu foarte grave, 79% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari şi 12% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale”, se arată în studiu.

Pentru foarte mulţi cumpărători de maşini rulate, kilometri sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situaţiile în care sunt achiziţionate maşini cu kilometri reali dar foste daune, unele chiar daune majore, considera fondatorul Inspectorauto.ro, Mihai Cune. Studiul dezvăluie câteva sfaturi referitoarea la verificarea maşinii second-hand înainte de cumpărare.

”Linia caroseriei vă poate spune din primul minut dacă au fost făcute reparaţii asupra maşinii. Trebuie să vă uitaţi atent la alinierea elementelor maşinii pentru a observa dacă păstrează linia dată de producător: linia de îmbinare prag cu uşi, diferite elemente de design de pe lateralul maşinii care pot fi urmărite pe toată lungimea ei”, se arată în studiu.

Pentru a putea evalua dacă linia caroseriei este dreaptă, dar mai ales simetrică stânga – dreapta, trebuie să ducem maşina într-un loc luminos şi drept, şi să ne aşezăm în spatele maşinii astfel încât privirea să fie la nivelul liniei pe care vrem să o observăm, potrivit specialistului.

”Apoi ne uităm din spate spre faţă ca şi cum ne-am uita prin cătarea unei arme astfel încât să urmărim linia caroseriei din spate până în faţă. Dacă ea este continuă şi nu avem elemente care ies neaşteptat în afară atunci maşina a trecut testul. Repetăm procedeul şi pe cealaltă parte şi din faţă pe ambele părţi. Din partea frontală, ne poziţionăm central pe maşină şi lăsăm privirea la nivelul capotei pentru a ne uita dacă elementele caroserie şi farurile sunt simetrice, aliniate şi cu distanţe egale faţă de mască, aripi, capotă”, se arată în studiu.

Totodată, distanţa dintre elementele de caroserie este importantă, în condiţiile în care maşinile vin din fabrică cu spaţii simetrice între elemente. Totodată, în cele mai multe cazuri, la un impact frontal relativ mediu ca intensitate elementele care sunt avariate şi trebuie înlocuite sunt farurile, grilă radiatorului şi bara faţă. Dacă este mai puternică lovitură pot fi afectate şi aripile, radiatoare şi chiar lonjeroanele, potrivit specialistului.

viewscntnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *