A apărut și primul transport în comun cu vaporaşe din România

Timişoara devine primul oraş din România care are cinci moduri de transport public: tramvai, autobuz, troleibuz, bicicletă şi vaporaş, aceasta după ce ambarcaţiunile au început, joi, primele curse regulate. De asemenea, Timişoara este primul oraş din ţară cu căi navigabile interioare.

Primul vaporaş a pornit în cursa inaugurală joi dimineaţa, avându-l la bord pe primarul Nicolae Robu.

Potrivit reprezentanţilor Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT), trei vaporaşe vor circula, de luni până vineri, de-a lungul canalului Bega, în intervalul 7.30 – 18.00, între cele nouă staţii aflate pe maluri. Alte patru vaporaşe vor rămâne de rezervă.

„Este foarte rentabil, pentru că o cursă completă, de la un capăt la altul, consumă patru litri de motorină, aproximativ costurile sunt de 20 de lei pentru o cursă completă, eu cred că e foarte rentabil”, a spus primarul Nicolae Robu.

Preţul unui bilet este de un leu, însă timişorenii care au gratuităţi la transportul în comun vor avea şi pe vaporaşe. Tichetele vor putea fi cumpărate de la chioşcuri, dar şi direct pe ambarcaţiuni, de la un angajat taxator.

Programul de circulaţie se găseşte pe site-ul STPT, dar este afişat şi în staţii.

La sfârşit de săptămână, vaporaşele vor avea program de plimbare, nu de transport public în comun.

Vaporaşele de pe Bega au câte 50 de locuri, aer condiţionat şi sunt dotate cu veste de salvare. Circulă cu cel mult 12 kilometri pe oră, iar în dreptul podurilor viteza va fi redusă la doar 5 kilometri pe oră. Un traseu complet durează aproximativ o oră, din zona Solventul şi până la Uzina de Apă.

Vaporaşele au început să circule pe Bega din 3 august, de Ziua Timişoarei, după ce reprezentanţii Primăriei au primit toate avizele pentru a putea lansa vapoarele la apă. De atunci, timişorenii s-au putut plimba zilnic cu vaporaşele, însă doar în regim de agrement, în zona centrală a oraşului.

Vaporaşele, şapte la număr, au fost achiziţionate de Primăria Timişoara în cadrul proiectului european în urma căruia au fost reabilitate malurile Canalului Bega. Ambarcaţiunile au costat aproximativ două milioane de euro, bani proveniţi de la bugetul local.

Pornirea transportului public pe apă, la Timişoara, a întâmpinat o mulţime de probleme legate de legislaţie. Nou înfiinţata Regie Autonomă de Administrare a Căii Navigabile Canalul Bega gestionează activitatea fluvială pe sectorul de Timişoara al canalului.

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *