Un tren pe care îl întrece bicicleta, „pe linie de mare viteză”

În România se construiește infrastructură de transporturi foarte lent și foarte scump, calitatea obiectivelor de investiții noi fiind extrem de proastă. Proiecte majore, aflate pe coridoarele prioritare ale Uniunii Europene, fie au vicii de construire, fie sunt construite cu ajutorul unor soluții tehnice proaste, care, în loc să crească viteza de deplasare a călătorilor și mărfurilor, o fac și mai redusă.

De data asta, Dorel de la proiectare a lovit, din nou, în județul Hunedoara!  Specialiștii în domeniul infrastructurii de transporturi semnalează faptul că pe tronsonul de cale ferată cuprins între Deva și Vințu de Jos, constructorul a prevăzut, prin proiectul tehnic, mai multe soluții tehnice, care, în practică, se dovedesc obstacole catastrofale în creșterea vitezei de deplasare pe calea ferată. În principal este vorba depre pasaje și treceri la nivel cu calea ferată, care impun restricții importante ale vitezei. Culmea este că deși s-a pretins că aceste soluții au fost luate cu scopul reducerii costurilor proiectului de construire, valoarea totală a proiectului nu a scăzut, ci, din contră, a crescut! Distanța între Deva și Vințu de Jos este puțin peste 50 de km, iar trenurile o străbat în mai mult de o oră și jumătate!

După baremuri, trenul ar trebui să circule cu cca. 160Km/h! Se cuvine să știm și noi:

  • Cine a acceptat soluția tehnică de a amplasa, pe o distanță de 50 de Km, nu mai puțin de 10 treceri la nivel cu calea ferată, în condițiile în care ar trebui să vorbim despre o linie de mare viteză?
  • De ce nu se impune constructorului să eliminie de pe parcursul tronsonului de cale ferată cuprins între Deva și Vințu de Jos toate trecerile la nivel și să le substituie cu pasaje subterane (cea mai ieftină și sigură soluție), astfel încât să nu fie perturbat nici traficul feroviar și nici cel rutier?

Totodată, în condițiile în care ritmul lucrărilor se desfășoară destul de lent, termenul  pentru finalizarea lucrărilor la tronsonul Deva-Vințu de Jos pare învăluit în ceață.                                                                          

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *