Doi profesori hunedoreni, premiați în cadrul selecției naționale „Creatori de educație”

„Creatori de educație” reprezintă o inițiativă, destinată creșterii calității procesului de formare a tinerei generații, din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED, al cărui beneficiar este Ministerul Educației și Cercetării.

Proiectul CRED urmărește facilitarea învățării, astfel încât să permită și să sprijine fiecare elev să progreseze în învățare, indiferent de trăsăturile sale de personalitate, de modul său de învățare sau de posibilele dificultăți întâmpinate în perioada de studiu.

În data de 11 septembrie 2020 au fost desemnați premianții Selecției Naționale de bune practici în educație, nivelurile primar și gimnazial, „Creatori de Educație”, ediția 2020.

La selecția de anul acesta au fost validate 293 de activități (156 din nivelul primar și 137 din cel gimnazial), fiind acordate 50 de premii (20 de premii pentru activitățile din nivelul primar și 30 de premii pentru activitățile din nivelul gimnazial).

„Prin derularea acestei selecții naționale, ne-am propus să descoperim și să promovăm acele cadre didactice care au o contribuție remarcabilă în creșterea atractivității școlii, insuflându-le elevilor bucuria de a învăța, de a înțelege și de a descoperi lumea în care trăim.  „Creatori de Educație” reprezintă, totodată, o campanie de conștientizare cu privire la prestigiul acestei vocații și importanța creativității dascălilor, calitate reflectată ulterior în rezultatele fiecărui copil, în viitorul educației și al societății românești. Ținând cont de contextul sensibil al ultimelor șase luni, am acordat un interes deosebit acelor activități desfășurate cu succes în perioada instituirii stării de urgență și, de asemenea, a stării de alertă, arată organizatorii competiției.

Dintre cei 30 de dascăli selectați la nivel național pentru activitățile din învățământul gimnazial, doi profesori sunt din județul Hunedoara: Matei Dan, de la Școala Gimnazială Pui și Lukacs Tiberiu, de la Școala Gimnazială nr. 6, Vulcan.

Pandemia de coronavirus a schimbat toate obiceiurile. Primele închise au fost școlile, iar noul coronavirus și-a lăsat astfel amprenta asupra sistemului educațional. Tocmai de aceea, Matei Dan, unul dintre profesorii de la Pui a observat că tocmai copiii care provin din medii cu probleme sociale sunt cei mai afectați de această pandemie.

Matei Dan

„Începând cu jumătatea lunii martie 2020, ca urmare a deciziei Ministerului Educației și Cercetării de a suspenda cursurile față-în-față, am fost nevoit să mă reorientez către practici noi de comunicare și de predare prin care să asigur continuitatea învățării la materiile Istorie și Geografie. Am folosit un set de scenarii didactice realizate în perioada decembrie 2018 – februarie 2020, în cadrul proiectului Europeana -Teaching with Europeana, lecții special concepute pentru predarea online, cu traducere în limba romană. Scopul activităţii este ca elevii vulnerabili din Școala Gimnazială Pui să poată participa la orele online”, arată Matei Dan, dascăl în cadrul Școlii Gimnaziale din Pui.

Proiectul lui Lukacs Tiberiu, profesor de matematică la Școala Gimnazială din Vulcan, constă în crearea de materiale originale precum fișe de lucru interactive și clasice, teste cu feedback imediat sau din partea profesorului, lecții interactive de învățare prin explicații sau descoperire, jocuri didactice, subiecte examene, informații referitoare la examene precum calendar sau programă și postarea lor pe site-ul www.invatamate.com.

Lukacs Tiberiu

„Ideea de a crea materiale proprii a venit în momentul în care am început să predau elevilor cu deficiențe care erau școlarizați la domiciliu. Pentru aceștia am început să creez aplicații (jocuri) care se puteau adapta la nivelul lor prin modificare unor parametrii ai programului.
Un pas înainte l-am făcut când a trebuit să predau la simultan și nu aveam timpul necesar de a mă ocupa concomitent de clase. Am creat astfel lecții ce pot fi parcurse individual de elevi în ritmul propriu și care să conțină feedback astfel încât elevul să își poată aprecia nivelul de asimilare. Am adunat o parte din materialele create pe site-ul www.invatamate.com materiale ce s-au dovedit extrem de utile și colegilor mei care au putut folosi materialele în această perioadă de pandemie”, spune Tiberiu Lukacs în descrierea proiectului său.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *