A fost lansată noua versiune a aplicaţiei Inspectorul Pădurii

Noua versiune a aplicaţiei Inspectorul Pădurii este disponibilă de miercuri seară, persoanele interesate având acces astfel la informaţii privind avizele de transport şi actele de punere în valoarea a materialului lemnos.

„Începând din această seară, de la ora 18:00, noua versiune a aplicaţiei Inspectorul Pădurii poate fi accesată de către public. Aplicaţia Inspectorul Pădurii este instrumentul prin care orice cetăţean poate interoga baza de date a SUMAL 2.0 şi poate afla detalii despre transporturile de material lemnos”, a transmis, miercuri seară, Ministerul Mediului.

Aplicaţia poate fi accesată de pe orice dispozitiv fix sau mobil cu acces la internet, direct din browser, la adresa inspectorulpadurii.ro.

Echipa de dezvoltare de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a creat şi două versiuni dedicate terminalelor cu Android şi iOS. Ambele versiuni au fost încărcate pe platformele dedicate (Google Play şi AppStore) şi vor fi disponibile pentru descărcare în scurt timp, după finalizarea procedurilor de securitate ale platformelor.

Potrivit sursei citate, noua aplicaţie Inspectorul Pădurii beneficiază de o interfaţă nouă şi de îmbunătăţiri în ceea ce priveşte experienţa utilizatorului, faţă de versiunea precedentă.

Publicul va avea acces la informaţii privind avizele de transport. Astfel, vor fi afişate pe hartă avizele din ultimele 96 de ore. Asupra acestora pot fi efectuate căutări după numărul de înmatriculare, cod aviz, număr APV din care provine avizul căutat sau după un anumit tip de transport.

„În situaţia în care un utilizator public doreşte să afle anumite detalii în legătură cu transporturile care nu se încadrează în intervalul de 96 de orede la emiterea avizului, respectivele informaţii vor fi puse la dispoziţia solicitantului prin cerere scrisă, în baza Legii 544/2001 privind informaţiile de interes public, la adresa de email solicitari544@mmediu.ro şi vor fi comunicate prin email, conform legii, în termen de maxim 10 zile de la solicitare”, a precizat Ministerul Mediului.

Traseul parcurs de mijlocul de transport va fi disponibil pentru vizualizare la 24 de ore de la încheierea transportului, pentru o perioadă de 24 de ore.

De asemenea, publicul va găsi informaţii privind actele de punere în valoare (APV). Vor fi afişate pe hartă toate APV care au fost întocmite de ocoalele silvice în stările în care se regăsesc la momentul accesării portalului. Sunt permise o serie de filtre de căutare asupra ocolului emitent al APV, asupra stării APV şi asupra numărului APV. Pentru fiecare APV vor fi afişate informaţii, în măsura în care ele sunt disponibile, pentru starea în care se regăseşte la momentul căutării APV selectat pentru vizualizare.

Ministerul Mediului a precizat că toate funcţionalităţile aplicaţiei şi categoriile de informaţii la care publicul are acces au fost stabilite prin HG nr. 497 din 25 iunie 2020.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *