În anul 2019, pentru prima dată în istoria serviciului 112, s-a sunat de mai multe ori pentru a anunţa urgenţe reale decât pentru non-urgenţe

Reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că, în anul 2019, pentru prima dată în istoria serviciului 112, s-a sunat de mai multe ori pentru a anunţa urgenţe reale decât pentru non-urgenţe. Astfel, în perioada ianuarie-noiembrie s-au înregistrat 10,4 milioane de apeluri la numărul 112, dintre care 5,4 milioane au reprezentat cu adevărat urgenţe.

Potrivit statisticilor Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, în perioada ianuarie-noiembrie 2019 s-au înregistrat 10.437.328 apeluri la numărul 112, dintre care 5.404.650 (51,7%) au reprezentat cu adevărat urgenţe, se arată într-un comunicat de presă transmis, sâmbătă, de STS.

Raportat la perioada similară a anului 2014, numărul apelurilor non-urgente la 112 a scăzut cu 45%.

Conform sursei citate, dacă în ianuarie-noiembrie 2014 s-au înregistrat 9.907.825 apeluri care nu reprezentau urgenţe, în anul 2019 numărul acestora a scăzut la 5.032.678, fiind înregistrată cea mai mică valoare a numărului de apeluri la 112 care nu au semnalat urgenţe. Totodată, este pentru prima dată în istoria serviciului când numărul apelurilor de urgenţă reale este mai mare decât cel al apelurilor clasificate ca non-urgente.

„Scăderea numărului de apeluri care nu semnalează urgenţe reale este rezultatul campaniilor de conştientizare privind apelarea responsabilă a numărului 112, desfăşurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale împreună cu agenţiile specializate de intervenţie din cadrul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă”, scrie în comunicat.

În ceea ce priveşte tipologia urgenţelor şi distribuţia pe agenţii, pentru perioada ianuarie – noiembrie 2019, cele mai multe apeluri de urgenţă au fost transferate la Ambulanţă – 55,50% (3.473.657), urmate de Poliţie – 22,91% (1.433.892), ISU-SMURD – 16,95% (1.060.666), Jandarmerie – 4,20% (262.950) şi alte agenţii – 0,44% (27.384).

În anul 2019, timpul mediu de transfer al unui apel de la operatorii STS la dispecerii agenţiilor de intervenţie a fost de 54,25 secunde, iar timpul mediul de preluare a apelurilor este de 4,35 secunde. Raportat la indicele de performanţă recomandat de EENA (European Emergency Number Association), a cărui valoare pentru timpul mediu de preluare este de 12 secunde, timpul mediu de preluare din România este de aproape trei ori mai mic.

„Reiterăm faptul că atribuţiile operatorilor STS din Centrele unice pentru apeluri de urgenţă constau în preluarea apelurilor de urgenţă, realizarea interviului primar şi transferul acestora către dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie. Responsabilitatea operatorului STS încetează după transferul apelului şi informaţiilor obţinute către agenţiile de intervenţie, acestea din urmă având atribuţii în gestionarea intervenţiei, alocarea resurselor şi monitorizarea situaţiei semnalate”, arată STS.

Reprezentanţii instituţiei precizează că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viaţa unei persoane aflate în pericol.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *