Autostrada Lugoj – Deva, noi probleme. Se degradează ce încă nu s-a finalizat

Construcția autostrăzii Lugoj – Deva înaintează în ritm de melc. Oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură din România au făcut o vizită inopinată pe șantier. Constructorul spaniol este acuzat de faptul că nu respectă calendarul impus. Mai grav, este faptul că nici calitatea lucrărilor nu îi satisface pe cei de la CNAIR.

„La controlul inopinat efectuat ieri de echipa CNAIR pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva s-a constatat o slabă mobilizare insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile. Pe acest lot, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor, nu a prezentat încă o soluție tehnică pentru pasajul de la km 76 și nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale”, arată o informare a CNAIR.

Problema trenează din anul 2016, iar antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. nu si-a manifestat serios disponibilitatea de a le rezolva, mai notează cei de la Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură din România.

“In plus, slaba mobilizare din șantier pune sub semnul întrebării capacitatea acestui constructor de a continua proiectul. De asemenea, antreprenorul nu a venit cu soluții optime în conformitate cu standardele de calitate fapt ce a dus la prelungirea termenelor de execuție, întârzierea finalizării proiectului și degradarea unor lucrări deja executate. Iar de multe ori antreprenorul a executat lucrări fără a înștiința consultantul și pe care de multe ori nici nu l-a convocat la punctele cheie în execuția lucrărilor fapt ce l-a pus pe consultant în postura de a da neconformități. Unele dintre ele datând din 2017 și nestinse până în prezent”, mai arată CNAIR.

Litigiul dintre asocierea de firme constructoare și conducerea CNAIR s-a acutizat la începutul acestui an. Antreprenorii au acuzat conducerea CNAIR că le-a respins plata unor lucrări suplimentare. Lucrările la lotul trei al autostrăzii A1 au început în anul 2014.

 

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *