Băncile din România lansează o campanie prin care îşi propun să îmbunătăţească dialogul cu publicul larg

Băncile din România lansează campania de informare #DreptulLaBanking, prin care îşi propun să îmbunătăţească dialogul cu publicul larg despre rolul pe care îl au băncile şi despre cum pot utiliza românii serviciile bancare.

Campania face referire la nevoile personale al românilor, precum achiziţia unei locuinţe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar şi la investiţii în agricultură, în infrastructură, în educaţie sau în sănătate.

”Analogia cu un drept, care este tema campaniei, reprezintă o invitaţie adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilităţi şi oportunităţi au în relaţia cu băncile cu care aleg să lucreze, dar şi să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria”, se arată în comunicat.

Campania îşi propune să contribuie la creşterea nivelului de educaţie financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educaţie financiară realizate de sistemul bancar din România.

Peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci şi au achiziţionat locuinţe sau au realizat alte investiţii imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 şi numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiţii imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naţionale a României, la finele anului 2019.

Valoarea creditelor ipotecare şi pentru alte investiţii imobiliare se ridică la 20 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut al României.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *