Poşta Română atrage atenţia asupra unor noi metode de înşelăciune practicate de hackeri în numele companiei

Poşta Română atrage atenţia că, în ultima perioadă, s-au intensificat acţiunile de phishing în care este folosit numele companiei. Astfel, prin intermediul SMS-urilor ori pe e-mail, infractorii cibernetici atentează la conturile şi la datele personale ale utilizatorilor de internet.

„Compania Naţională Poşta Română s-a confruntat cu un val de sesizări din partea cetăţenilor aflaţi în pericolul de a cădea victime ale infractorilor cibernetici. Una dintre metodele folosite de hakeri este următoarea: de pe un număr de telefon de România trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoştinţă faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă. Apoi, este indicat un link care are în componenţă cuvintele «posta»/«post» şi/sau «romana». După accesarea link-ului respectiv se solicită date personale (adresă poştală, adresă de e-mail, număr de telefon) şi se generează o interfaţă de plată asemănătoare oricărui alt portal, specific plaţilor pe internet. Prin intermediul acesteia este solicitată o sumă simbolică”, arată compania, într-un comunicat de presă transmis vineri.

După completarea datelor cerute de interfaţă (număr de card, data expirării, titularul cardului, codul de siguranţă), destinatarul primeşte un cod bancar. Sub această interfaţă se ascund, de fapt, hackerii, care introduc datele cardului în aplicaţia specifică, sustrăgând, astfel, banii. Din acest moment, hoţii cibernetici vor putea să facă plăţi online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN-ul destinatarului.

Potrivit sursei citate, sunt folosite chiar expresii de siguranţă proprii băncilor, precum: „nu comunica nimănui…”. În momentul în care este introdus codul transmis de bancă, banii de pe card dispar.

„Destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenţi când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute. Îi asigur că Poşta Română este foarte atentă şi riguroasă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii şi a serviciilor pe care le oferim conţine inclusiv o componentă puternică de protecţie a datelor clienţilor”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română.

 

Poşta Română atrage atenţia că operează exclusiv cu site-ul său oficial şi cu pagina de Facebook. Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real nu aparţine companiei şi nu trebuie accesat.

Oamenii sunt sfătuiţi ca, dacă primesc un mesaj suspect, să nu deschidă acel mesaj şi să îl marcheze ca spam, dar şi să nu acceseze link-ul.

Compania Naţională Poşta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail: suportclienti@posta-romana.ro şi noreply@posta-romana.ro.

Compania precizează că nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

 

news.roviewscnt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *