Probleme semnificative pe lotul 3 al A1

CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a lansat o licitație pentru o expertiză tehnică pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Orăștie-Sibiu, în scopul finalizării lucrărilor și remedierii degradărilor. Acest lot a fost inaugurat în 2014 cu o zi înainte de alegerile prezidențiale, deși erau cunoscute problemele de nerealizare și non-conformitate ale lucrărilor. Ulterior, lotul a fost închis pentru reparații în 2015.

Expertiza tehnică are o valoare de 4,1 milioane de lei și o durată de realizare de 12 luni. Cu toate acestea, expertiza nu va include viaductul de la Aciliu, care prezintă fisuri și degradări considerabile și necesită lucrări suplimentare. Un contract separat pentru viaductul Aciliu este programat pentru o licitație ulterioară, cu termen de depunere a ofertelor la 18 octombrie.

Expertiza pentru lotul Săliște-Cunța include foraje la adâncime medie de 6 metri la intervale de 500 de metri de-a lungul autostrăzii, foraje cu adâncime medie de 30 de metri în zonele identificate cu potențial de instabilitate, teste de laborator pentru fiecare foraj și prelevarea de carote din asfalt pentru analizarea compoziției acestuia.

Expertiza tehnică pentru viaductul Aciliu dezvăluie degradări semnificative, inclusiv fisuri în grinzile de parapet, dalele prefabricate și pilele viaductului. Concluziile expertizei arată că viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă în ultimii ani și că soluțiile tehnice de remediere propuse anterior nu au fost eficiente. De asemenea, au apărut noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.

În concluzie, CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a rezolva problemele pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Orăștie-Sibiu, inclusiv cele de la viaductul Aciliu, care prezintă degradări semnificative și necesită remedieri urgente.

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *