Puncte critice ale lucrărilor de modernizare pe calea ferată între Simeria – Nădlac

Asociația Pro Infrastructură a făcut monitorizarea punctelor critice ale reconstrucției căii ferate Simeria-KM 614 (Ghioroc). Potrivit celor de asociație sunt câteva puncte vulnerabile.

Astfel, la „descărcarea arheologică de la castrul roman Micia (la vest de Mintia) a amânat lucrările în zonă. Arheologii sunt în teren și așteptăm antreprenorul (FCC) să dea startul execuției pe primul fir în scurt timp”.

Potrivit aceleiași surse, la Sălciva, polata este avansată, iar tunelul mare are portalul estic început.

„După el va exista un tunel mai scurt (…). Evident, cei de la Aktor sunt în întârziere, dar date fiind dificultățile lor financiare, este pozitiv că doresc să ducă șantierul la bun sfârșit. Suntem informați că săpăturile la tunelul mare au început. Restul lotului Aktor-Arcada se prezintă bine: ambele poduri pe poziție, terasamente ridicate, stații cu fire noi instalate. Dar lipsa tunelurilor va menține traficul feroviar pe firul vechi de pe malul drept al Mureșului (Burjuc-Zam-Ilteu) câțiva ani în plus”, arată Asociația Pro Infrastructură.

La cetatea Vărădia se circulă pe traseul provizoriu proiectat, care se distinge prin stâlpii de catenară din beton, pe un singur fir.

„Linia definitivă este prevăzută pe amplasamentul cetății, care trebuie deci mutată. Sursele indică faptul că documentația necesară strămutării este avansată, deci sperăm să putem filma în curând aceste operațiuni arheologice special”, mai notează Asociația Pro Infrastructură.

Lucrările vor fi reluate și la tunelul Bătuța.

„Dealul aflat chiar „în gura” tunelului Bătuța spre est (…) urmează a fi excavat de Astaldi (WeBuild). Am primit o estimare, jumătatea lunii mai, pentru asigurarea accesului utilajelor, astfel încât consolidarea dealului să nu întârzie circulația prin noul tunel (așteptată în 2023). Săpătura a ajuns la 466 din cei 586 metri, iar portalul vestic (…) este avansat. În rest, progresul proiectului este bun. Toate cele 9 poduri noi peste Mureș sunt acum pe poziție. Sunt lucrări avansate pentru mutarea traficului pe două din podurile noi, la Conop (…), sperăm în octombrie-noiembrie. Terasamentele sunt avansate pe toate secțiunile filmate. În scurt timp se va intra pe fir nou pe distanța Ilia (…)-Câmpuri Surduc cap Y (inflexiunea pentru trecerea pe fir vechi). Noul pasaj rutier de la Ilia (…) va primi traficul în curând, ceea ce va permite demolarea pasajului vechi (executat prea jos pentru noul nivel al căii ferate) și definitivarea traseului liniei în zonă”, arată Asociația Pro Infrastructura.

 

Monika BACIU

Foto: Asociația Pro Infrastructura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *