Reguli stricte pentru funcționarea cimitirelor din Petroșani

Autoritățile locale de la Petroșani propun un regulament de organizare și funcționare a cimitirelor de pe raza localității. Un proiect în acest sens a fost lansat în dezbatere publică. Organizarea și funcționarea cimitirelor se realizează în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare și funcționare aprobat prin Consiliul Local. Astfel, cei care au opinii sau sugestii le pot depune până în data de 17 decembrie.

Regulamentul prevede o serie de măsuri precise pentru funcționarea cimitirelor.

„Locurile de veci vor avea dimensiunile de 2,50X1,20 m cu intervalul de 50 cm pe toate laturile. Locurile de înhumare pot fi atribuite pe o durată de 7 ani sau 25 ani după decesul unei persoane, pe baza aprobării cererii de către Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat – Compartimentul administrare cimitir, cu plata integrală și anticipată a taxei de folosință. Titular al dreptului de folosință va fi ruda cea mai apropiată față de decedat, respectiv soțul/soția, părinte, copil, nepot, în baza declarației verbale a solicitantului înhumării”, arată documentul lansat în dezbatere publică.

Vor fi însă alocate locuri de veci și cu titlu gratuit. Beneficiarii fără plată ai locurilor de veci sunt veteranii de război și văduvele de război, foștii deținuți politici, deportații și urmașii eroilor martiri ai Revoluției. Pentru aceste persoane, solicitanții vor anexa la cere acte doveditoare.

Potrivit regulamentului, dreptul de folosință asupra locurilor de veci poate înceta în mai multe cazuri. Astfel, în caz de părăsire sau de menținere în stare neîngrijire pe o perioadă mai mare de 2 ani a locurilor de înhumare și a lucrărilor funerare se va pierde dreptul de folosință asupra locului de veci.

„La locurile de înhumare atribuite în folosință pe o durată de 7 (șapte) ani, se vor executa numai însemne, borduri și împrejmuiri din piatră. La locurile de înhumare atribuite în folosință pe o durată de 25 ani – lucrări subterane constând în cripte și alte lucrări cum ar fi: lespezi, obeliscuri, lucrări de artă și executări de cavouri”, mai menționează documentul.

Documentul mai prevede și o serie de alte măsuri, iar toate acestea pot fi consultate atât la sediul Primăriei, cât și pe site-ul administrației locale.

 

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *