Vis împlinit: de Centenar, pe vârful Africii

„A fost woow!!! Zile întregi de mers prin junglă, mlaștină, ghețar, misiune îndeplinită!!! Sunt super bucuroasă și mi-a venit sa plâng știind că am ajuns acolo și câți oameni minunați mă susțin!”, a transmis alpinista Alexandra Marcu, imediat după ce a coborât de pe Vârful Margherita Peak, de la 5109 metri altitudine. Expediţia pe Munţii Rwenzori a celor doi deveni, Alexandra şi Dan Marcu – tată şi fiică – a fost un succes. Cei doi au atins vârful chiar în dimineaţa zilei de 1 Decembrie şi şi-au împlinit astfel visul de a mai cuceri un munte pentru România.

Alexandra şi Dan Marcu au plecat în 23 noiembrie din Deva spre Uganda, hotărâţi să sărbătorească 100 de ani de la Marea Unire pe cel de-al treilea vârf al Africii. Au trecut prin tot felul de peripeţii. Ascensiunea către vârf a fost un efort gigantic: “La ora 1 noaptea ne-am trezit, am făcut ultimele pregătiri în tabără şi la ora 3 am plecat către vârf. Am ajuns la ora 8 dimineaţa, am trăit un pic momentul, apoi ne-am întors. La 12 ore după plecare, am ajuns înapoi în tabără, am făcut şi aici o mica pauză apoi am coborât muntele. În total, am avut 15 ore de mers şi escaladă. De acolo am mai mers încă şapte ceasuri până la maşină”, spune Alexandra care a ajuns cu tatăl ei în oraşul Kasese. Alexandra şi Dan Marcu se întorc acasă pe 10 decembrie.