Zece autobuze electrice au fost puse în circulaţie la Cluj-Napoca

Autobuzele sunt dotate cu tehnologie de ultimă generaţie, de la aer condiţionat şi internet, la podea joasă adaptată pentru persoanele cu dizabilităţi, camere video şi sistem de ticketing.

”Pentru prima dată în România au fost puse în circulaţie autobuze electrice, prin Programul de cooperare elveţiano-român. De aceea, în primul rând am mulţumit cetăţeanului elveţian, pentru suportul financiar dat acestui proiect. De asemenea, mulţumim clujenilor, partea de cofinanţare de 15% fiind de la bugetul local şi Ministerului Finanţelor, pentru sprijinul constant în proiect. Apreciez calitatea autobuzelor oferite de constructorul acestora, firma Polaris din Polonia, şi dotarea lor cu tehnologie de ultimă generaţie. Acest proiect este posibil pentru că România este membră a Uniunii Europene. Cred că este foarte important să subliniem de fiecare dată importanţa faptului că suntem membri UE”, a declarat, joi, primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri fiecare şi o autonomie de 105 km.

 ”Semnalul pe care îl dă Clujul astăzi – acest oraş care se remarcă, credem noi, prin calitatea vieţii – este unul foarte clar: direcţia de evoluţie este spre transportul public nepoluant. Sănătatea fiecăruia dintre noi este foarte importantă. Din această perspectivă, schimbarea flotei de transport public spre una nepoluantă reprezintă o prioritate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, aşa cum am spus, 10 autobuze electrice intră în circulaţie. Avem pregătite documentele pentru achiziţionarea a încă 30 de autobuze electrice, pentru încă 24 de tramvaie şi pentru alte 50 de troleibuze. Obiectivul nostru este ca după anul 2025 întreaga flotă de transport public din oraş să fie una nepoluantă”, a mai spus Boc.

Valoarea celor 11 autobuze electrice este de 26.121.980,83 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă fonduri elveţiene nerambursabile, iar 15% aportul municipalităţii. Următoarele 30 vor fi cumpărate din fonduri puse la dispoziţia Clujului de Uniunea Europeană.

De asemenea, proiectul presupune construirea a 3 staţii de încărcare rapidă şi a 11 staţii de încărcare lentă.Staţia de încărcare rapidă pe timpul zilei, cu ajutorul unui sistem tip pantograf, face posibilă încărcarea în 10 minute. Staţia de încărcare lentă pe timpul nopţii este compusă dintr-un echipament care asigură cuplarea autobuzului la reţeaua de joasă tensiune, timpul de încărcare fiind de 6 ore.

 

news.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.