Cum vor fi proiectate viitoarele autostrăzi, în România

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă că viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spaţiu între banda de circulaţie şi parapetul median, fiind semnat, miercuri, ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor.

„Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spaţiu între banda de circulaţie şi parapetul median. Astăzi am semnat ordinul de ministru care modifică Normele tehnice privind proiectarea drumurilor. E o poveste interesantă cu final fericit care a început în iunie şi la care au contribuit de atunci specialiştii companiei de drumuri şi ai ministerului, iar mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, a anunţat, miercuri, ministrul Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, parapetul median este prea aproape de banda de circulaţie pe autostrăzi, aşa cum explica în iunie.

„Specialişti din CNAIR au preluat atunci observaţia şi propunerea. Au discutat-o în forumurile tehnice şi au propus o modificare a Normelor actuale. Luna aceasta, înainte de a prelua eu mandatul, a fost pus în consultare publică ordinul de ministru, astfel că am găsit tot procesul la final.  Azi am semnat ordinul ceea ce înseamnă că pe autostrăzile viitoare (care nu au încă proiect tehnic de execuţie finalizat) vom scăpa de senzaţia de înghesuială. Le mulţumesc celor care au muncit în aceste luni la această mică modificare care va un impact totuşi semnificativ în confortul şi siguranţa rutieră pe autostrăzile viitoare”, a mai pecizat Drulă.

În 23 iunie, Drulă atrăgea atenţia că pe autostrăzile româneşti parapetul median este prea apropiat de banda de circulaţie.

„În ţări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras faţă de banda de circulaţie. Pentru şoferi condusul este astfel mai confortabil, senzaţia de “periat parapetul cu oglinda” neexistând. (…) În România, distanţa între extremitatea marcajului median şi lisa parapetului este de doar 25cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90cm. O diferenţă mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet. Soluţia ar fi micşorarea spaţiului median în România. Dacă nu la 1,60m ca în Ungaria, măcar reducerea la 2,50m de la 3m, cât este în prezent. De altfel, profilul de autostradă montan din România (spre deosebire de cel de şes/deal) are exact această dimensiune pentru spaţiul median”, scria atunci deputatul pe Facebook.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *