ITM Hunedoara, recomandări în contextul răspândirii coronavirusului

Inspectorii de muncă vin cu o serie de recomandări pentru angajați. Având in vedere prezența virusului COVID-19 pe teritoriul județului Hunedoara, Inspectoratul Teritorial de Muncă informează angajatorii asupra obligației de a asigura sănătatea si securitatea angajaților la locul de muncă. Sănătatea si securitatea muncii reprezintă un ansamblu de activitați având ca scop asigurarea condițiilor optime în desfăşurarea procesului de muncă, apărarea sănătăţii, integrităţii corporale şi vieţii angajaţilor/lucrătorilor şi a altor persoane angrenate în procesul de muncă.

Astfel, pentru prevenirea accidentelor de muncă, a bolilor profesionale sau a îmbolnăvirilor în toate aspectele legate de muncă, angajatorii au obligaţia de a întocmi un plan de prevenire şi protectie compus din măsuri tehnice, igienico-sanitare şi organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum şi de a asigura echipamentele individuale de protecţie care să îndeplineasca cerinţele de securitate şi sănătate în muncă specifice locului de muncă.

 În sensul dispozitiilor legale în materie, echipamentul individual de protecţie reprezintă echipamentul destinat să fie purtat sau ţinut mânuit de lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea să îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă.

În acest context, dată fiind situaţia actuală, inspectorii de muncă atenţionează atât angajatorii, cât şi angajatii/lucrătorii că au obligaţia să ia toate măsurile care se impun pentru prevenirea infectării angajaţilor/lucrătorilor cu noul coronavirus – COVID – 19.

 Astfel, li se vor prelucra angajaţilor/lucrătorilor principalele măsuri necesare a fi întreprinse: 

  • spălarea mânilor cât mai des posibil cu apa şi săpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe baza de alcool;

  • utilizarea măştilor de protecţie de către persoanele bolnave;

  • evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecţii respiratorii acute;

  • evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate;

  • acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strănut; 

  • dezinfectarea periodică a suprafetelor de contact cu soluţii pe baza de clor sau alcool.

 ”Reiterăm că gestionarea corespunzătoare a securităţii şi sănătăţii în muncă are ca efect îmbunătăţirea performantei şi, nu în ultimul rând, a productivităţii muncii”, arată inspectorii ITM.

Totodată, angajatorii trebuie să aibă în vedere dispoziţiile legale conform cărora măsurile privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă nu comportă, în nicio situaţie, obligaţii financiare pentru angajaţi/lucratori.

Colaborator

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *