La Primăria Deva se reduce birocrația

Timpul cetățeanului este prețios

Un alt subiect despre care a vorbit Florin Oancea în recenta conferință de presă a fost și cel legat de birocrație. Astfel, după modelul de la Primăria Oradea, unde edilul-șef al Devei, Florin Oancea, a fost în vizită, în municipiul de reședință al județului Hunedoara va fi deschis un așa – numit „mall administrativ”, în Bihor acesta părând a fi foarte eficient.

“Este un lucru foarte eficient, pentru că reduce din birocrație și nu consumă inutil timpul contribuabilului. Știți cum se face de obicei: te duci cu o hârtie la camera 7, iar de acolo ești trimis pentru o ștampilă sau un aviz la camera 27, de multe ori la alt etaj sau chiar în altă clădire, pentru ca apoi să revii de unde ai plecat și să fii îndrumat în altă parte, și tot așa. În acest mall administrativ cetățeanul își va putea plăti nu doar taxele și impozitele locale, ci și facturile curente de la utilități. Totul va fi informatizat, în spații aerisite, nu ca acum, și operațiunile se vor derula mult mai rapid. Inițial am dorit să facem acest mall administrativ în curtea primăriei, dar calculând doar ce trebuia cheltuit pe diferite avize și autorizații, fără materialele de construcție, am ajuns la concluzia că este vorba despre o sumă imensă, de vreo 200.000 de lei. Acest mall-administrativ va funcționa într-un spațiu închiriat, pe o sumă modică, într-o clădire foarte apropiată de Primărie, mai exact în sediul fostei Universități Ecologice. În spațiile care vor fi eliberate vom aduce alte servicii, care acum funcționează la diferite distanțe de sediul Primăriei, urmând ca, în perioada imediat următoare, să stabilim și care vor fi acestea. Încercăm, practic, să condensăm pe o rază teritorială cât mai mică toate serviciile administrației publice locale cu care cetățenii se pot intersecta în diverse cazuri”, a spus primarul Florin Oancea.

Deschiderea acestui mall administrativ este prevăzută pentru luna mai.

 

Claudiu POPA

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *