Masca de protecţie anticovid nu mai este obligatorie în avioane şi pe aeroporturile din Uniunea Europeană, începând de luni

Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană (AESA) şi Centrul European pentru Prevenţia şi Controlul Bolilor (ECDC) anunţă miercuri, într-un comunicat, ridicarea – începând de luni – a măsurii purtării obligatorii a măştii anticovid în avioane şi pe aeroporturi în Ununea Europeană (UE)

Purtarea măştii de protecţie este însă cea mai bună măsură de prevenţie împotriva covid-19, subliniază EASA şi ECDC.

Cele două instituţii fac acest anunţ într-o actualizare a măsurilor de siguranţă sanitară la călătoria cu avionul.

Actualizarea Protocolului Comun de Securitate Sanitară a Aviaţiei are la bază cele mai noi evoluţii ale pandemiei covid-19 – nivelul vaccinării anticovid şi dobândirea pe cale naturală a imuntăţii – dar şi ridicarea restricţiilor într-un număr tot mai mare de state membre UE, se precizează în comunicat.

În afară de renunţarea la măşti de protecţie, se relaxează măsurile cele mai dure, în vederea unei uşurări a ”poverii” suportate de industri aeriană, însă se menţin măsuri ”adecvate”, anunţă AESA şi ECDC.

„Începând de săptămâna viitoare, măştile faciale nu vor mai fi obligatorii la călătoria cu avionul în toate cazurile, aliniindu-se în linii mari exigenţelor în schimbare ale autorităţilor naţionale din întreaga Europă privind transportul public”, anunţă directorul executiv al EASA Patrick Ky.

„Pentru pasageri şi echipaje este un pas mare înainte în normalizarea călătoriei cu avionul. Însă pasagerii este necesar să se comporte în mod responsabil şi să respecte alegerea celoralate persoane din jurul lor. Un pasager care tuşeşte şi strănută trebuie să ia în calcul să poarte o mască, pentru liniştea celor aşezaţi în apropiere”, subliniază el.

„Dezvoltarea şi actualizarea continuă ale Protocolului Siguranţei Sanitare în Aviaţie, ţinând cont de pandemia covid-19, le-au oferit călătorilor şi personalului din aviaţie o cunoaştere mai bună a riscurilor transmiterii SARS-CoV-2 şi variantelor acestuia. Riscurile există în continuare, însă am observat că intervenţii nefarmaceutice şi vaccinurile au permis vieţii noastre să înceapă să revină la normal”, declară directoarea ECDC Andrea Ammon.

”Purtarea obligatorie a măştii nu mai este recomandată în toate situaţiile, însă este important să reţinem că o distanţare fizică şi o bună igienă a mâinilor este una dintre cele mai bune metode de reducere a transmiterii” covid-19, subliniază ea.

”Regulile şi cerinţele statelor de plecare şi de sosire este necesar să fie respectate şi aplicate în mod consecvent, iar operatorii turstici este necesar să aibă grijă să informeze pasagerii cu privire la orice măsură, la timp”, anunţă ea.

”Importanţa acestor măsuri este necesar să fie comunicată în continuare pasagerilor, pentru siguranţa lor, iar ECDC va continua să colaboreze cu colegii de la EASA pentru a evalua şi modifica recomandările după cum este necesar”, mai anunţă ea.

Aceste noi recomandări cu privire la masca de protecţie anticovid urmează să intre în vigoare la 16 mai.

Însă regulile urmează să difere, în continuare, în funcţie de companiile aeriene.

De exemplu, zborurile către şi dinspre destinaţii unde purtarea măştii este obligatorie în transportul în comun este necesar să încurajeze purtarea măştii în funcţie de recomandări.

Pasagerii vulnerabili este necesar să continue să poarte mască de protecţie – în mod ideal de tip FFP2/N95/KN95, care oferă un nivel de protecţie mai mare decât măştile chirurgicale -, indiferent de reglementări.

Pasagerii sunt încurajaţi totodată să respecte măsuri de distanţare socială în interior, inclusiv pe aeroport, se arată în comunicat.

Operatorii aeroportuari este necesar să adopte o abordare pragmatică a acestei măsuri. Ei este necesar să evite să impună măsuri de distanţare socială, în cazul în care acestea conduc la blocaje şi atunci când nu sunt impuse la nivel regional sau naţional, anunţă EASA şi ECDC.

Multe state nu mai cer pasagerilor să prezinte date printr-un formular de localizare a pasagerilor, însă companiile aeriene este necesar să-şi menţină sisteme de colectare de date în aşteptare, pentru a putea pune aceste date la dispoziţia autorităţilor în caz de nevoie, de exemplu atunci când apare o nouă variantă îngrijorătoare mai periculoasă.

Variante noi îngrijorătoare sunt descoperite frecvent, iar ele prezintă diverse niveluri de ocolire a imunităţii şi de gravitate a simpromelor, potrivit Protocolului Comun de Securitate Sanitară a Aviaţiei.

Personalul aeroportuar, membrii echipajului şi pasagerii este necesar să urmeze recomandările şi cerinţele autorităţilor naţionale ale statului sau regiunii pe care o vizitează, potrivit aceleiaşi surse.

viewscnt

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *