MEC: Strategia de digitalizare a educației din România 2021 – 2027, lansată în consultare publică

Ministerul Educației și Cercetării a lansat, ieri, procesul de elaborare a Strategiei privind digitalizarea educației din România 2021 – 2027 – SMART.Edu.

Potrivit calendarului, consultarea publică va avea loc în perioada 26 octombrie-9 noiembrie, după care urmează o perioadă de dezbateri în cadrul unor grupuri de lucru la nivel de minister între 9 noiembrie-7 decembrie și abia în perioada decembrie-ianuarie, deci după alegeri, va fi elaborat și un draft oficial al acestei strategii. Acesta va fi asumat oficial de către noul Guvern, în februarie 2021.

Adaptarea sistemului de educație și formare la evoluția tehnologică reprezintă un proces complex, necesar pentru pregătirea și perfecționarea resurselor umane și element esențial al dezvoltării, modernizării și inovării societății. Utilizarea noilor tehnologii digitale este calea directă pentru a face școala mai atractivă pentru elevi, mai adaptată nevoilor și stilului lor de viață, mai eficientă în a dezvolta competențe, generând educație pe tot parcursul vieții.

În prezent, este din ce în ce mai evident impactul transformării digitale asupra societății și a pieței muncii, precum și asupra sistemelor de educație și formare. Din această perspectivă, transformarea digitală în educație este determinată de progresele în materie de conectivitate, utilizarea pe scară largă a dispozitivelor și a aplicațiilor digitale, nevoia de flexibilitate individuală și cererea acută de competențe digitale.

Criza „Covid-19” a reconfigurat practicile educaționale de la interacțiunea „față-în-față” la mediul online, aspect care a generat o serie de reflecții care au pus în centrul atenției faptul că predarea, învățarea și tehnologia emergentă nu mai pot fi considerate disparat, ci conturează, holistic, viitorul educației digitale.

Acest aspect a evidențiat rolul educației digitale ca obiectiv-cheie pentru predareaînvățarea-evaluarea de înaltă calitate, accesibilă și favorabilă incluziunii, precum și necesitatea unei abordări strategice privind dobândirea competențelor digitale pe tot parcursul vieții, pentru toți actorii implicați.

Documentul poate fi consultat AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *