O treime dintre angajaţi iau în considerare schimbarea locurilor de muncă în urma pandemiei

Mai multe de o treime dintre angajaţi, 35%, se gândesc să treacă la un nou loc de muncă în următoarele 12 luni, având în vedere pandemia globală COVID-19, arată raportul Kaspersky „Securing the Future of Work”, care precizează că motivele ar fi dorinţa de a primi un salariu mai mare şi menţinerea unui echilibru echitabil între viaţa profesională şi cea privată.

„Având în vedere pandemia globală COVID-19, 35% dintre angajaţi se gândesc să treacă la un nou loc de muncă în următoarele 12 luni”, arată raportul Kaspersky „Securing the Future of Work”.

Principalele două motive pe care oamenii le-au invocat pentru această schimbare legată de carieră sunt atât naturale, cât şi de înţeles în aceste circumstanţe. Acestea includ dorinţa de a primi un salariu mai mare (49%) şi menţinerea unui echilibru echitabil între viaţa profesională şi cea privată (41%).

„În timp ce aproape fiecare a doua persoană ar prefera să rămână în poziţia actuală (48%), mulţi angajaţi încă se simt încurajaţi să-şi reconfigureze zilele de lucru pentru a se potrivi mai bine cu viaţa lor personală. Pe fondul restricţiilor de circulaţie şi al lucrului de la distanţă, aceştia au avut, de asemenea, mai mult timp pentru a reflecta la viitoarele lor cariere, pentru a se perfecţiona sau a învăţa ceva nou”, relevă raportul.

Indiferent de direcţia pe care o aleg, cel mai întâlnit motiv invocat de ei pentru a încerca un nou loc de muncă este reprezentat de obţinerea unui salariu mai bun (49%).

„Crearea unui echilibru mai bun între viaţa profesională şi viaţa personală este al doilea motiv important, subliniat de 41% dintre respondenţi. Pandemia a scos la iveală bucuria de a petrece mai mult timp acasă, cu familia, precum şi tendinţa de a investi timp în interese personale şi hobby-uri. Este posibil ca angajaţii să dorească să menţină această oportunitate deschisă şi pe viitor”, mai arată acesta.

După salariu şi confort personal, căutarea unui rol care să merite eforturile şi care să fie mai interesant este al treilea cel mai important motiv întâlnit în rândul respondenţilor (35%). S-ar putea ca evenimentele din 2020 să le permită angajaţilor să-şi regândească job-ul actual şi să-şi dea seama de valoarea timpului lor şi de modul în care vor să-l petreacă.

„Prin regândirea dorinţelor şi a capacităţilor lor, oamenii vor crea o nouă realitate de lucru. Fie că îşi schimbă locul de muncă sau îşi păstrează rolurile actuale, se vor strădui să menţină beneficiile muncii la distanţă şi condiţiile de lucru mai confortabile. Dar pentru a realiza acest lucru, angajaţii trebuie să aplice atitudinea adecvată, să înveţe să fie flexibili şi să lucreze mai inteligent. Şi, desigur, trebuie să îşi organizeze mediul de lucru şi să îşi asume responsabilitatea pentru fiabilitatea şi securitatea acestuia. La urma urmei, acest lucru poate deveni chiar şi un avantaj competitiv în ochii angajatorilor”, spune Sergey Martsynkyan, head of B2B Product Marketing la Kaspersky.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997. Portofoliul companiei include protectie endpoint de top şi mai multe soluţii specializate de securitate şi servicii, pentru a combate ameninţările digitale tot mai complexe. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky, precum şi 250.000 de companii client.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *