Au fost publicate Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a

Ministerul Educaţiei a anunţat că marţi au fost publicate Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul şcolar următor. „Acestea au fost elaborate pe discipline/module/grupe de discipline/domenii de pregătire profesională, după caz, oferind îndrumare şi sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea şi organizarea procesului de predare-învăţare-evaluare”, a arătat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a arătat, marţi, într-o postare pe Facebook, că au fost publicate „Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul şcolar 2022 – 2023”.

„Acestea au fost elaborate pe discipline/module/grupe de discipline/domenii de pregătire profesională, după caz, oferind îndrumare şi sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea şi organizarea procesului de predare-învăţare-evaluare. Mulţumesc celor peste 600 de cadre didactice din grupurile de lucru pe discipline pentru activitatea desfăşurată pentru elaborarea acestor repere metodologice, extrem de importante pentru cadrele didactice şi, implicit pentru elevi şi pentru părinţi!”, a scris Cîmpeanu.

Reperele au fost realizate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) – Serviciul Dezvoltare Curriculum, cu sprijinul Unităţii de Cercetare în Educaţie, în parteneriat cu Centrul de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT).

 

Astfel, marţi Ministerul Educaţiei a publicat 83 de repere metodologice:

– 31 de materiale pentru învăţământul liceal şi învăţământul profesional – discipline de cultură generală, inclusiv discipline de limba şi literatura maternă (pentru minorităţi naţionale), precum şi pentru învăţământul vocaţional pedagogic, respectiv pentru învăţământul vocaţional militar;

– 17 materiale pentru învăţământul profesional şi tehnic (IPT): un îndrumar general pentru IPT şi 16 materiale partajate pe domenii de pregătire de bază (domenii de calificare profesională), realizate în coordonarea CNDIPT;

– 35 de materiale pentru învăţământul profesional special (IPS-18) şi pentru învăţământul liceal special (LPS-17).

Reprezentanţii ministerului au anunţat că, înainte de începerea şcolii, vor fi publicate şi Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul şcolar 2022-2023 pentru disciplinele Religii (structurat pe culte) şi Biologie. Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul şcolar 2022 – 2023 vin în completarea reperelor publicate anul trecut, valabile pentru clasa a IX-a şi în acest an şcolar, în vederea asigurării compatibilizării şi a continuităţii la nivelul programelor şcolare pentru gimnaziu şi pentru liceu/învăţământ profesional.

„În conformitate cu Nota nr. 31.346/19.08.2022 şi având în vedere noutăţile legislative referitoare la structura anului şcolar 2022-2023 (aprobată prin OME nr. 3.505/2022), cât şi necesitatea coroborării curriculumului gimnazial cu cel liceal, la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti, în perioada 22 – 31 august 2022, au fost organizate întâlniri de lucru pe discipline şcolare în vederea prezentării modului în care au fost utilizate Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a în anul şcolar 2021 – 2022, precum şi pentru continuarea aplicării acestora în anul şcolar 2022-2023. Au participat cadre didactice care vor preda la clasa a IX-a în anul şcolar 2022 -2023, precum şi cadre didactice care au predat la clasa a IX-a în anul şcolar 2021 – 2022, cu prezentarea unor exemple de bune practici. În perioada următoare, la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean/al Municipiului Bucureşti, vor fi organizate întâlniri de lucru pe discipline şcolare în vederea prezentării modului în care se recomandă utilizarea Reperelor metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul şcolar 2022 – 2023, publicate astăzi, 30.08.2022. Astfel, pentru toate cadrele didactice, pe discipline şcolare, vor fi abordate teme ce vizează procesul de predare-învăţare-evaluare în anul şcolar 2022 – 2023, cu accent pe proiectare curriculară şi evaluarea formativă a competenţelor, care se va realiza in conformitate cu ROFUIP aprobat prin OME 4183/2022”, a transmis sursa citată.

 

news.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *