Premierul Ludovic Orban a declarat că nu există un model european privind funcţionarea şcolilor în contextul pandemiei

Premierul Ludovic Orban a declarat că nu există un model european privind funcţionarea şcolilor în contextul pandemiei de coronavirus şi la nivelul Comisiei Europene nu există o strategie unitară care să fie aplicată de către statele membre ale UE. Şeful Executivului a mai spus că fiecare ţară a avut particularităţile ei şi măsurile specifice pe care le-a luat, iar în România există decizia de a trece la învăţământul online în zonele în care este depăşit rata de infectare de 3 la mia de locuitori.

„Nu există un model european. Dacă o ţară ia o măsură nu înseamnă că ţara respectivă e un model european. La nivelul Comisiei Europene nu există o strategie care să fie unitară şi care să fie aplicată de ţările europene. Dacă ar fi existat o astfel de strategie, cu siguranţă am fi aplicat-o. Fiecare ţară a avut particularităţi, a avut situaţii specifice, care nu pot fi comparate între ele”, a afirmat luni Ludovic Orban.
El a mai explicat că sistemul aplicat în România privind funcţionarea şcolilor funcţionează din 14 septembrie şi sunt făcute în permanenţă evaluări în vederea schimbării strategiei, în cazul în care specialiştii au alte recomandări.
„În ceea ce ne priveşte pe noi, încă de la începerea şcolii am adoptat acest sistem, pentru că am încercat să creăm un echilibru între nevoia de a asigura educaţia copiilor noştri şi în acelaşi timp nevoia de a proteja sănătatea copiilor noştri. Din cauza aceasta se trece pe online, de exemplu, când se depăşeşte un indice de peste 3 la mie, care este considerat un indice de răspândire a virusului care ar putea să creeze un pericol suplimentar pentru copii şi pentru cadrele didactice în şcoală. Sistemul funcţionează de la data de 14 septembrie. Avem o lună jumătate. Sigur că urmărim permanent ce se întâmplă, facem evaluări permanente. Dacă va exista la un moment dat, sigur pe baza evaluării specialiştilor, noi nu am adoptat această strategie de deschidere a şcolii numai că ni s-a părut nouă. S-au făcut analize, s-au făzut evaluări şi pe baza punctului de vedere al specialiştilor am stabilit acest mod de funcţionare a şcolii în România”, a completat Orban.
news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *