Trei sferturi dintre oamenii de afaceri spun că business-ul lor a fost afectat de criza sanitară

Aproape trei sferturi (73%) dintre liderii de business au declarat că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, arată raportul PwC Global Crisis Survey 2021, potrivit căruia 20% dintre oamenii de afaceri consideră că situaţia firmelor a fost mai bună decât înainte de pandemie.

 

„Aproape trei sferturi (73%) dintre liderii de business au declarat că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau în martie 2020, la începutul lockdown-ului, când 99% dintre companii aşteptau un impact negativ”, arată raportul PwC Global Crisis Survey 2021.

Pentru 20% dintre respondenţi implicaţiile au fost chiar pozitive, situaţia firmelor fiind mai bună decât înainte de pandemie.

„În urmă cu doi ani, în primul raport publicat pe această temă, majoritatea (95%) respondenţilor preconizau că va avea loc o criză în următorii doi ani, însă la momentul respectiv, pe lista posibilelor cauze nu a fost inclusă o pandemie. Deşi efectul nu a fost atât de grav pe cât se anticipase, consecinţele restricţiilor aduse de pandemie sunt istorice, iar incertitudinea este încă prezentă. Organizaţiile au nevoie de o abordare agilă şi flexibilă pentru a aborda diverse situaţii neprevăzute şi tipuri de crize”, a declarat Dinu Bumbăcea, partener şi lider consultanţă pentru afaceri PwC România.

Criza sanitară a avut efecte diferite asupra fiecărei ţări şi industrii, dar puţini vor ieşi nevătămaţi din această perioadă. Cele mai afectate sectoare au fost turismul, divertismentul şi învăţământul superior. Efecte negative au raportat, de asemenea, industria prelucrătoare şi auto, servicii publice şi guvernamentale, serviciile financiare şi sectorul energiei, utilităţilor şi resurselor. La polul opus, s-au situat companiile de tehnologie şi sănătate, relevă raportul.

Doar 35% dintre respondenţi spun că au avut un plan de răspuns la criză „foarte relevant”, de unde rezultă că majoritatea nu au avut planuri concepute în acest sens. Astfel că, în prezent, 95% dintre liderii de afaceri declară că trebuie să-şi îmbunătăţească planurile de gestionare a crizelor, iar şapte din zece organizaţii intenţionează să-şi crească investiţiile în această direcţie.

Întrebaţi care a fost cea mai importantă acţiune întreprinsă de organizaţia lor până acum ca răspuns la COVID-19, 80% dintre liderii de companii din toate sectoarele şi teritoriile au răspuns: protejarea angajaţilor lor, fizic şi emoţional.

PwC Global Crisis Survey a fost realizat pe baza informaţiilor transmise de peste 2.800 de lideri de afaceri, reprezentând organizaţii de toate dimensiunile, din 29 de industrii şi peste 73 de ţări.

PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

 

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *