Vânzările la automobilele Dacia în creștere. Care sunt cele mai de căutate modele

Vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unităţi, în creştere cu 3,1% faţă de anul precedent, iar în Europa Dacia a atins în 2021 o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.

„În creştere cu 3,1% faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unităţi în condiţiile unei pieţe stabile dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creştere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%. Creşterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienţilor particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public”, anunţă compania.

În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte 9 ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croaţia). În Germania, marca se află în Top 10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc.

Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice. În unele ţări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Aceeaşi tendinţă a fost valabilă şi în cazul modelului Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienţii particulari. Cu 186.001 unităţi comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depăşit 2 milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.

„Lansat în primăvara trecută, Dacia Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100% electrice cu 27.876 unităţi vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referinţă pe numeroase pieţe. În mod remarcabil, 80% din cei care au achiziţionat un vehicul Spring nu erau anterior clienţi ai mărcii Dacia”, arată compania.

La nivel european, 90% din clienţii Dacia Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70% din vânzările de Sandero, în timp ce 60% dintre clienţii modelului Duster au preferat versiunea Prestige.

Atunci când decid să îşi înlocuiască maşina cu una nouă, 75% din clienţii Dacia rămân fideli mărcii, arată compania.

În 2022 Jogger se va alătura modelelor gamei Dacia, vehicul de familie cu până la 7 locuri.

„Dacia este în prezent un adevărat motor de creştere pentru Renault Group. 60% din cumpărătorii de vehicule Dacia provin din afara grupului, în timp ce 75% din posesorii de Dacia rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă maşină în locul celei vechi. Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creşterea vânzărilor şi a cotelor de piaţă confirmă faptul că Dacia atrage o categorie tot mai largă de clienţi”, precizează Denis Le Vot, director general al mărcilor Dacia & Lada.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziţii ale topului celor mai vândute vehicule de pe piaţa locală.

Modelele Logan s-au vândut în număr de 13.482 unităţi în România, Duster (9.045 unităţi) şi Sandero (8.227 unităţi), fiind în fiecare an în fruntea clasamentului de vânzări, în timp ce modelul Spring a ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienţi au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piaţa din România în 2021.

Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai mare constructor de automobile din România şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării. Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe 4 continente.

 

news.ro

sursa foto: automarket

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *