CAMPANIE DSP: “Contracepția este viața ta, este responsabilitatea ta!”

Ziua Mondială a Contracepţiei are loc în fiecare an pe 26 septembrie. Campaniile anuale la nivel mondial se focalizează pe ideea/viziunea că fiecare sarcină este dorită.

Sloganul campaniei este “CONTRACEPŢIA: ESTE VIAŢA TA; ESTE RESPONSABILITATEA TA!”

Scopul campaniei : Informarea populaţiei generale cu privire la importanța metodelor contraceptive, Creşterea gradului de conştientizare şi de informare a tinerilor, pentru a face alegeri corecte legate de propria sănătate sexuală şi reproductivă.

La data de 7 martie 2016, Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală (SECS) în parteneriat cu Coaliţia pentru Egalitate de Gen şi Consiliul Tineretului din România au organizat masa rotundă în care s-au dezbătut rezultatele Raportului de Analiză a Disciplinei Opţionale Educaţie pentru Sănătate, Componenta Educaţie Sexuală 2015 (53).

Raportul a concluzionat că în România aproximativ 10% dintre naşteri sunt realizate de adolescente (54).

Campania „40 de zile pentru viată” promovează cultura vieții și se desfășoară simultan, în perioada 1 martie – 9 aprilie 2017, în 27 de tari printre care si Romania.

  • PrinCampania „40 de zile pentru viață” se dorește să se atragă atenția asupra consecințelor negative ale avortului, în primul rând asupra femeii, iar apoi și asupra întregii societăți românești.
  • Conform datelor statistice publicate de Organizația Mondiala a Sănătății, numărul avorturilor efectuate zilnic in întreaga lume se ridică la cca 000 avorturi, ceea ce este corespondentul a 40-50 de milioane de avorturi pe an!
  • Se estimează ca până în 2050 populația României ar putea scade până la 14-16 milioane de persoane.

Obiectivele campaniei Ziua Mondială a Contracepţiei sunt:

GENERALE:   -Creşterea numărului de femei informate corect despre metodele contraceptive, despre accesul liber la  acestea.

-Creşterea interesului femeilor faţă de contracepţie.

-Creşterea numărului de femei informate asupra serviciilor de sănătate corespunzătoare.

-Scăderea numărului de sarcini nedorite.

SPECIFICE: -Diseminarea de informaţii complete în special în rândul tinerelor (inclsuiv minore) privind metodele  contraceptive.

-Conştientizarea tuturor femeilor de vârstă fertilă asupra riscului apariţiei unei sarcini nedorite.

 -Reducerea numărului de avorturi la vârste tinere.

Acţiunile de informare, educare şi comunicare planificate se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială.

Campania stimulează populaţia să-şi însuşească informaţii corecte privind metodele contraceptive şi sănătatea reproducerii.

Date statistice din Judeţul Hunedoara:

  Anul Gravide Natalitate Întreruperi de sarcină
Anul 2012 3113 3257 549
Anul 2013 1938 3077 644
Anul 2014 1806 3078 594
Anul 2015 1656 3303 562
Anul 2016 1819 3301 561

Cu ocazia  campaniei „Ziua Mondială a Contracepţiei”, Compartimentul Evaluarea, Promovarea Sănătăţii şi Educaţie pentru Sănătate din cadrul  Direcţiei de Sănătate Publică Hunedoara, organizează în data de 25.09.2017, ora 12°° un simpozion la Biblioteca Municipala Hunedoara. Cuaceasta ocazie se vor prezenta si campaniile: ,,Săptămâna Europeană a Mobilităţii’’, Ziua Mondiala a Inimii’’.

Pentru succesul acestei campanii, contăm pe sprijinul  dumneavoastră!

Compartimentul Evaluarea, Promovarea Sănătăţii şi Educaţie pentru Sănătate – DSP  Hunedoara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *