Ce mai e de făcut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva

Oficialii Asociației Pro Infrastructură apreciază faptul că lucrările avansează, într-un ritm bun, pe lotul 3 la autostrăzii Lugoj-Deva. Deja s-a turnat stratul de uzură, însă mai sunt și întârzieri, dar și multe lucrări de executat.

“Lucrările au demarat în anul 2014. Ministrul Transporturilor a precizat că s-ar putea circula pe acest tronson începând cu primăvara anului 2019. Mai sunt doar două puncte întârziate, chiar capetele tronsonului, nodurile Ilia și Holdea. Avem stratul final de asfalt (uzură) așternut pe aproape toată lungimea autostrăzii. Au mai rămas marcajele și indicatoarele rutiere, o parte a panourilor fonoabsorbante, elemente din sistemul de scurgere a apelor, parapetele de protecție pe unele mici porțiuni și alte câteva detalii”,  susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

În paralel, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să finalizeze licitația pentru lucrările suplimentare, licitație care include și breteaua de acces de la Holdea, conexiunea între A1 și DN68A.

Este stupefiant că, deși actualul constructor, Comsa, a concurat SINGUR la licitație, încă nu s-a semnat contractul! În realitate breteaua prinde deja contur, antreprenorul nemaiașteptând după stat. Așa cum am explicat de nenumărate ori, deși am fi putut circula pe acest sector de 21 km încă de la finalul anului 2017, autostrada ar putea fi inaugurată abia în perioada mai-iunie 2019, într-un scenariu realist-optimist! Fuga de responsabilitate, bâlbele și incompetența autorităților din ultimii doi ani, dar și problemele tehnice întâmpinate de constructor vor genera o întârziere de mai bine de un an și jumătate”, mai arată cei de la Asociația Pro Infrastructura.

 

 

Monika BACIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.