Hotelierii de pe litoralul românesc spun că au investit în ultimele luni, în echipamente şi măsuri împotriva Covid-19

Majoritatea hotelurilor de pe litoralul românesc au investit în ultimele luni, în echipamente şi măsuri împotriva Covid-19, între 20.000 de euro şi 60.000 de euro pe unitate, potrivit Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa (OPMCTA), care arată că există hoteluri unde, zilnic, se consumă dezinfectant de mâini în valoare de circa 1.000 de euro.

”Majoritatea hotelurilor de pe litoralul românesc au investit în ultimele luni, în echipamente şi măsuri împotriva Covid-19, între 20.000 de euro şi 60.000 de euro pe unitate, pentru ca turiştii să se simtă în siguranţă”, potrivit Organizaţiei Patronale Mamaia Constanţa (OPMCTA).

Cheltuielile cresc de la o zi la alta, pe măsură ce se apropie vârful de sezon, existând hoteluri unde, zilnic, se consumă dezinfectant de mâini în valoare de circa 1.000 de euro.

„Membrii organizatiei noastre au investit foarte mult în aceaste dispozitive si masuri de protectie impotriva Covid-19, fără niciun sprijin din partea guvernului. Din contră, nu ştim nici acum dacă autorităţile consideră turismul o industrie prioritară, având în vedere resursele naturale de care dispune ţara noastră, sau nu. Având în vedere că, până în momentul prezent, situaţia a fost una dificilă din punctul de vedere al rezervărilor pe litoralul noastru, ca peste tot de altfel, agenţii economici din industria de turism şi servicii conexe de pe litoral nu mai speră în prezent nici măcar să-şi acopere cheltuielile de operare. Cu toate acestea, vor continua să investească în siguranţa turiştilor, iar prioritatea este asigurarea salariilor angajaţilor, proprietăţile operând cu schema de personal de vârf de sezon încă de la începutul lunii iunie, deşi gradele medii de ocupare sunt foarte scăzute”, a declarat Anca Nedea, directorul executiv al OPMCTA.

Angajaţii au fost dotaţi cu vizor de protecţie, măşti chirurgicale de protecţie de unică folosinţă şi mănuşi de unică folosinţă, iar fiecare cameristă are la dispoziţie lavete de unică folosinţă, gel dezinfectant şi dezinfectant de suprafeţe, în afară de consumabilele folosite în mod curent pentru housekeeping şi la piscină. La acestea se adaugă dezinfectant pentru covoraşele dezinfectante amplasate la intrările în complex şi la piscină, arată patronatul.

Nu doar hotelurile, ci şi restaurantele de pe litoral au investit pentru protecţia clienţilor. Un pub din Constanţa, de exemplu, a alocat fonduri pentru instruirea personalului, a redus capacitatea terasei la 50% din locuri, şi a achiziţionat consumabilele impuse (covoraşe dezinfectante, termometre, dispensere cu gel dezinfectant, soluţii dezinfectante avizate), dar şi aparat cu ozon pentru igienizarea aerului şi feţe de masă de unică folosinţă, potrivit patronatului.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *