Retailerii Kaufland şi Lidl anunţă măsuri împotriva utilizării plasticului

Reţelele de magazine Kaufland şi Lidl, ambele parte a grupului german Schwarz, au anunţat miercuri că vor lua măsuri împotriva utilizării plasticului, reducând cantitatea de deşeuri de plastic, ca parte din strategia de sustenabilitate. Astfel, Kaufland România, cel mai mare jucător de pe piaţa de retail autohtonă, a anunţat miercuri o nouă strategie prin care va reduce consumul de plastic cu cel puţin 20% până în 2025 şi va asigura ambalaje 100% reciclabile pentru toate produsele marcă proprie. În plus, compania va delista articole din plastic până la sfârşitul lui 2019, precum beţişoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie şi vesela de unică folosinţă din plastic marcă proprie. La rândul său, discounterul german Lidl, al treilea cel mai puternic jucător din comerţul alimentar din România, va reduce cu 20% cantitatea de plastic utilizată, până în anul 2025, şi va renunţa până la sfârşitul acestui an la vânzarea de articole de unică folosinţă din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adânci şi întinse, dar şi linguri şi furculiţe.

”Kaufland dă startul unei ample strategii de 360 grade în privinţa plasticului, implementată internaţional, la nivelul întregului grup. În cadrul acesteia, compania a definit clar principiile evitării consumului de plastic, de îmbunătăţire a reciclabilităţii şi de susţinere a adoptării ambalajelor ecologice”, a informat compania.

Ca urmare, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate ţările cu cel puţin 20%, până în anul 2025, şi va asigura reciclabilitatea în proporţie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii, iar până la finele anului 2019 va delista anumite articole din plastic.

„În prezent, suntem într-un proces de reducere a ambalajelor din plastic. De exemplu, bananele marcă proprie K-Bio sunt legate cu o banderolă din carton, în locul pungilor din plastic. Doar prin această măsură, am eliminat aproximativ 32 de tone de ambalaje de plastic pe an. Asigurând reciclabilitatea totală a restului de ambalaje din plastic aferente mărcilor proprii, reuşim să reintroducem materie primă în circuitul resurselor şi să reducem astfel în mod semnificativ impactul asupra mediului”, a declarat Valer Hancaş, director de Comunicare şi Corporate Affairs Kaufland România.

Kaufland urmăreşte reducerea semnificativă a ambalajelor de plastic în toate magazinele sale din lume, iar acolo unde este posibil, evitarea acestora.

Printre articolele ce urmează a fi delistate din Kaufland până la sfârşitul lui 2019 intră, spre exemplu, beţişoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie şi vesela de unică folosinţă din plastic marcă proprie – ce urmează să fie înlocuite în toate ţările cu alternative ecologice.

Pe lângă evitarea deşeurilor de plastic, compania s-a angajat încă din 2013 să renunţe la particulele solide de microplastic în cazul produselor cosmetice şi de îngrijire corporală, precum şi în cazul detergenţilor şi al produselor de curăţenie.

De altfel, pe lângă punctele de colectare a bateriilor uzate sau a aparaturii electrice din magazinele Kaufland, recent, compania şi-a dotat magazinele cu aparate automate de reciclare de tip self-service, pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă şi doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru). Aparatele răsplătesc clienţii care reciclează ambalajele cu o sumă de bani, oferită sub formă de cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 119 magazine în România.

De asemenea, după ce Lidl România a anunţat că, până în anul 2025, va reduce cu 20% cantitatea de plastic utilizată, într-o primă fază, compania va renunţa până la sfârşitul anului 2019, la vânzarea de articole de unică folosinţă din plastic, cum ar fi pahare, farfurii adânci şi întinse, dar şi linguri şi furculiţe. Măsura va fi luată în toate cele peste 225 de magazine Lidl din România.

„Strategia noastră privind plasticul urmăreşte o abordare clară, şi anume: prevenire – reducere – reciclare. Prin renunţarea la aceste articole de unică folosinţă, prevenim punerea în circuit a unei cantităţi suplimentare de plastic şi contribuim astfel la îmbunătăţirea bilanţului nostru în ceea ce priveşte utilizarea acestui material“, a declarat Marco Giudici, VP Achiziţii şi Marketing în cadrul Lidl România.

O parte integrantă a activităţii Lidl este colectarea selectivă a deşeurilor din magazine, depozite, sediile centrale şi regionale ale companiei şi trimiterea lor către centrele de reciclare.

Lidl, parte a grupului Schwarz, este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 10.500 de magazine şi peste 150 de centre logistice în 28 de ţări la nivel mondial.

În prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajaţi, dintre care peste 5.500 în România, unde retailerul german are deschise peste 225 de magazine şi 4 centre logistice.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.