Termen incert pentru deschiderea ultimului tronson din autostrada Lugoj-Deva

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, nu este optimist în ceea ce privește deschiderea în viitorul apropiat al ultimului tronson din autostrada Lugoj-Deva. Potrivit hotnews.ro, oficialul a vorbit despre lotul 2 din Autostrada Vestului.

 „Pentru mine e o durere, un proiect derulat dezastruos din 2013 încoace. În 2017 a fost luată o decizie aberantă, s-a reziliat contractul cu acea firmă italiană, am spus atunci că e o decizie abuzivă, bazat pe datele pe care le avem. Instanțele s-au pronunțat, au spus că e abuziv, și că avem de plătit 250 de milioane de lei. N-avem proiectul gata, și e și o problemă legală, pentru că instanța a spus că trebuie să revină același constructor în teren, doar că nu prea mai e în România. E o firmă mare (n.r. – asocierea SALINI IMPREGILO SpA si S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – S.A – SECOL Societa Edile Construzioni Opere e Lavori S.P.A.). Sunt niște negocieri, dar nu vreau să intru în detalii, pentru că nu sunt finalizate. Ajungem și la soluții, și vă mărturisesc că în două săptămâni nu s-au rezolvat chiar toate, dar vă spun care e viziunea mea și pașii concreți. Există o încercare de a ajunge la un acord amiabil cu acel constructor, de a plăti ceea ce ne-a obligat instanța să plătim, din partea lor să primim ce mai avem de primit, sunt niște proiecte care au rămas nelivrate și așa mai departe. Iar licitația să fie reluată și să fie găsit un constructor pentru cei 9 kilometri lipsă. Sper să se întâmple anul acesta, această negociere ar trebui să ajungă la o concluzie în aproximativ o lună. De patru ani nu e niciun progres pe acest proiect absolut prioritar pentru România, pentru că s-ar închide coridorul IV de la Sibiu la Nădlac”, a spus Cătălin Drulă în cadrul HotNews.ro LIVE.

Nu se știe când se va putea circula pe ultimul tronson din autostrada Lugoj-Deva, iar astfel, șoferii trebuie să folosească tot DN 68A.

 „E greu de estimat, de exemplu durata licitației pentru constructor poate dura între 4 și 6 luni, optimist vorbind, iar pentru acele tuneluri cred că timpul tehnologic de execuție nu poate fi sub trei ani. Până atunci cred că vom fi nevoiți să folosim în continuare DN68A, este situația un pic tristă și tragică în care ne-a dus decizii absolut dezastruoase luate acum câțiva ani de zile”, a mai spus Drulă.

 

Colaborator

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *