Tribunalul Hunedoara își reia activitatea

Tribunalul Hunedoara își reia activitatea, începând cu ziua de mâine, însă se va ține cont de măsurile de distanțare socială. În plus, și spațiile vor fi dezinfectate.

”Având în vedere preconizata reluare a activităţii complete a instanţelor de judecată după data de 15.05.2020, odată cu încetarea stării de urgenţă declarată de Preşedintele României prin Decretul nr. 195/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi a prelungirii acesteia cu 30 de zile prin Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 311 din data de 14.04.2020, În contextul evoluţiei situaţiei epidemiologice generate de efectele infectării cu coronavirusul SARS-nCov2, Văzând şi prevederile Deciziei Nr. 40/C/12.05.2020 a Preşedintelui Curţii de Apel Alba Iulia, precum şi prevederile Hotărârii nr. 734/12.05.2020 a Secţiei pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii, (….) începând cu data de 15.05.2020, Tribunalul Hunedoara va relua gradual activitatea de înfăptuire a justiţiei”, arată informarea Tribunalului Hunedoara.

Astfel, registratura va funcționa de luni până vineri între orele 09:00-13:30, arhiva va avea un program luni-vineri, ora 9-14.

Celelalte birouri vor funcționa după cum urmează:

– arhiva de falimente : luni-vineri, ora 9-14;

-informare şi relaţii publice, ora 9-14.

– biroul apostile luni-vineri, la cam. 221, etaj II, după cum urmează:

– preluare acte – între orele 10 – 12;

– eliberare acte – între orele 12 – 14;

– Biroul Local de Expertize Judiciare Tehnice şi Contabile  de pe lângă Tribunalul Hunedoara : luni -vineri, între orele 9 – 13, cam. 212, et. II.

Pentru informaţii şi relaţii telefonice privind dosarele înregistrate pe rolul instanţei, programul birourilor registratură, arhivă şi informare şi relaţii publice este: luni-vineri, 8-16.

Decizia se aplică în perioada 15.05.2020 – 31.08.2020.

Începând cu data de 15.05.2020 accesul personalului în sediul Tribunalului Hunedoara şi al Judecătoriei Deva se va face prin intrarea din spate a clădirii (secundară).  Accesul procurorilor şi al personalului parchetului, al avocaţilor, consilierilor juridici, experţilor, interpreţilor, părţilor, participanţilor şi publicului va fi permis pe intrarea principală (dinspre Parc).

” Accesul în sediul instanţei se va realiza cu respectarea distanţei sociale de minimum 1.5 m. Indiferent de calitatea persoanei şi de calea de acces, principală sau secundară, toate persoanele care intră în sediul Tribunalului Hunedoara şi al Judecătoriei Deva vor fi testate cu scanerul termic în vederea stabilirii temperaturii corporale. Efectivele de pază nu vor permite accesul în clădire persoanelor a căror temperatură corporală depăşeşte valoarea de 37.5 grade, la două testări consecutive, efectuate la interval de 5 minute şi nici persoanelor care prezintă simptome de viroză, gripă sau răceală. Accesul în clădire nu va fi permis persoanelor care refuză testarea în vederea stabilirii temperaturii corporale. Accesul în sediul Tribunalului Hunedoara şi al Judecătoriei Deva va fi permis exclusiv persoanelor care poartă măşti de protecţie facială sau produse înlocuitoare care să acopere nasul şi gura. Efectivele care asigură paza sediului instanţei, indiferent de calea de acces la care sunt amplasate, vor refuza permiterea accesului persoanelor care nu poartă mască de protecţie facială/produs înlocuitor care să acopere nasul şi gura”, mai arată informarea.

Personalul instanţei care prezintă simptome de viroză, gripă sau răceală se va autoizola la domiciliu şi va informa de îndată prim grefierul tribunalului. Angajatul are obligaţia de a contacta medicul de familie în vederea stabilirii diagnosticului şi de a prezenta concediul medical. Personalul instanţei care a intrat în contact cu o persoană care a fost depistată purtătoare a virusului se va autoizola la domiciliu imediat ce a aflat despre existenţa persoanei infectate şi va informa de îndată prim grefierul tribunalului.

În perioada 15-22.05.2020, sub îndrumarea preşedinţilor de secţie, toate completurile din cadrul tribunalului vor lua măsurile necesare pentru fixarea termenelor de judecată şi citarea părţilor în procesele a căror judecată a fost suspendată de plin drept pe durata stării de urgenţă.

Pentru evitarea aglomerării sălilor de judecată, completurile de judecată vor dispune orice măsură consideră necesar pentru stabilirea de ore diferenţiate în vederea judecării cauzelor. Astfel de măsuri vor fi luate inclusiv în cauzele în care termenul de judecată este stabilit la o dată ulterioară zilei 15.05.2020 şi nu mai este posibilă încunoştinţarea în scris a părţilor.

 

 

Colaborator

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *