„Un pic de artă în fiecare casă”, o campanie haioasă de marketing Carrefour

În urma unei vânzări record de la târgul de artă Art Basel din Miami, când o banană lipită cu bandă adezivă pe perete a fost vândută pentru suma de 120.000 de dolari, retailerul Carrefour a lansat o campanie ironică – „Un pic de artă în fiecare casă” – prin care vinde banane şi bandă adezivă texturară la preţ redus.

Banane bio Dole, la preţ redus de 8,99 lei pe kilogram, şi bandă adezivă texturată la 12,53 lei au fost reduse de la 120.000 de dolari, potrivit unui anunţ inspirat al Carrefour.

Potrivit jurnaliştilor de la The New York Post „ceva este putred în lumea artei şi probabil că este acest fruct învechit la suprapreţ”.

Lucrarea numită „Comediantul” a lui Maurizio Cattelan, care a prezentat o banană lipită cu bandă adezivă pe un perete, cumpărată de la un magazin alimentar din Miami, a fost vândută săptămâna aceasta pentru suma de 120.000 de dolari la târgul de artă Art Basel. Au existat trei exponate de acest fel, toate fiind puse în vânzare.

Cattelan a declarat pentru site-ul Artnet că a lucrat la această operă-produs de un an şi că la început a vrut să facă o banană din bronz şi răşină, până când a avut o „revelaţie”.

Maurizio Cattelan est cunoscut pentru lucrările sale neobişnuite. El a realizat lucrarea „America”, vasul de toaletă din aur de 18 carate racordat în toamna lui 2018, pentru uz public, în Palatul Blenheim din Marea Britanie, casa unde s-a născut Winston Churchill. În septembrie, obiectul, în valoare de circa 6 milioane de dolari, a fost smuls din perete şi furat.

Lucrarea „America” a fost prezentată la Muzeul Guggenheim din New York în 2016. La momentul inaugurării, vizitatorii au stat două ore la coadă pentru a o vedea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *