Controale la cel mai mare operator economic online, din România

Firma eMAG a fost amendată cu 50.000 de lei pentru abateri constatate de Comandamentul Special Black Friday al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Astfel, pe site nu erau informaţii privind durata promoţiilor, făcând astfel dificilă verificarea preţului cel mai mic din ultimele 30 de zile. În replică, eMAG a precizat că aspectele sesizate de ANPC privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi.

„Aspectele sesizate de ANPC privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi. Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG. De asemenea, ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile. În plus, ca o dovadă suplimentară de transparenţă, am construit un ghid de marcaje şi caracteristici ale produselor, care este public şi poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informaţii, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturiConsiderăm că eforturile autorităţilor de a susţine transparenţa informaţiilor sunt în interesul clienţilor şi au rolul de a creşte încrederea acestora în comercianţi”, a transmis eMAG.

ŞTIREA INIŢIALĂ – Potrivit ANPC, Comandamentul Special Black Friday a controlat platforma operatorului economic Dante Internaţional SA (www.emag.ro), după aceeaşi metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii).

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

– pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă („preţul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: „Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

– Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

„Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat  cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic”, a transmis, luni, ANPC.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *