NOUTĂȚI la Salvamont Hunedoara: apare o echipă SALVASPEO, pentru salvări din peșteri

Unul dintre cele mai mari şi mai bune servicii de salvare montană are de acum două formaţii de intervenţie, plus una salvaspeo. Conducerea Serviciului Public Judeţean Salvamont Hunedoara spune că noua organizare respectă prevederile legale care admit că o formaţie are minim şase salvatori montani.

Este vorba de HG 77/2003 care reglementează salvarea montană. Ca să se încadreze în prevederile legii, s-a decis reorganizarea serviciului. Până acum, Serviciul Public Judeţean Salvamont Hunedoara avea mai multe formaţii. În urma reorganizării, s-au constituit Formaţia Hunedoara-Retezat care are opt salvatori angajaţi, plus alţi 20 de voluntari, conduşi de Marinel Coteneanu. Doru Oprişoni a devenit şeful serviciului, iar Ovidiu Bodean este director. Se lucrează în noua formulă din această vară.

„Rămâne Serviciul Public Judeţean Salvamont Hunedoara cu formaţii mai puternice. De fapt, din cele patru formaţii de salvare montane de până acum am făcut două. De acum vor fi „Formaţia Valea Jiului” şi „Formaţia Hunedoara”. Membrii echipelor rămân aceiaşi, vom lucra tot cu salvatorii de până acum, vom avea aceleaşi competenţe, aceleaşi obligaţii, doar că, din punct de vedere organizatoric, va fi mai uşor”, spune Ovidiu Bodean (foto).

Şeful salvamontiştilor din „Formaţia Valea Jiului” este Eduard Ioan Zaiu. Atât salvamontiştii cu contract de muncă, cât şi cei cu contract de voluntariat, primesc echipament şi indemnizatie de hrană, permanenţă, patrulare, prevenire şi de acţiune, în valoare de 50 de lei pe zi. La cele două formaţii, se alătură echipa de intervenţie Salvaspeo Hunedoara pentru care a fost achiziţionat un modul special care va fi amplasat în zona Cioclovina.

„Îl avem deja contractat. Acolo va fi amenajat un punct de prim ajutor şi de intervenţie de urgenţă pentru zonă şi, în special, pentru peşterile de acolo. Va acoperi zona Parcului Natural Grădiştea Muncelului Cioclovina. Acolo va fi un punct de prim ajutor, de permanenţă pentru echipa salvaspeo şi salvamont”, explică Ovidiu Bodean.

Modulul urmează să fie amplasat într-o locaţie din zonă, imediat ce va fi identificat terenul potrivit. „Noi am cerut acest modul pentru că, în ultima perioadă, în zonă ajung foarte mulţi turişti. Sunt zile când urcă peste 200 de persoane şi este nevoie de un punct de prim ajutor”, spune Adrian Sopinceanu, membru în echipa Salvaspeo, echipă care acţionează cu 17 voluntari. Sunt 82 de salvatori în tot judeţul, dintre care doar 18 sunt angajaţi cu carte de muncă, restul sunt cu contracte de voluntariat.

Laura OANĂ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *