Unu din patru reprezentanţi ai generaţiei Z are o perspectivă negativă asupra viitorului

Un sfert din generaţia Z are o perspectivă mai degrabă negativă asupra viitorului, relevă studiul KidsFutureMonitor, realizat de Unlock Market Research în rândul copiilor şi tinerilor din marile oraşe, consideraţi a fi cei mai expuşi influenţei media.

Când se gândesc la viitor, copiii şi tinerii chestionaţi consideră ca principalele motive de îngrijorare sunt: distrugerea naturii (24%), poluarea (21%), pierderea umanităţii prin supratehnologizare (16%), sărăcia (11%) şi înrăirea oamenilor (10%).

Creşterea anxietăţii cu privire la viitor în rândul copiiilor face ca generaţia Z să fie mai puţin deschisă la explorare şi la ieşirea din zona de confort. Specialiştii în studiul generaţiei Z la nivel global vorbesc despre un nou trend, numit Staycation, care se descrie prin dorinţa tinerilor din ziua de azi de a petrece mai mult timp acasă, într-un mediu sigur, pe care îl pot controla virtual, mai degrabă decât să iasă în lume şi să exploreze. Lumea exterioară este privită ca o necunoscută plină de pericole şi atunci preferă să se izoleze într-o lume interioară suficient de bogată cât să nu îi plictisească.

În studiul realizat de Unlock, unii copii au spus, în timpul interviurilor individuale, că lumea virtuală e mai distractivă şi mai sigură decât cea reală şi că o preferă.

Trei sferturi dintre copiii şi tinerii intervievaţi au considerat însă că există perspective pozitive în viitor, precum dezvoltarea tehnologică (31%), automatizarea/ robotizarea (28%), oamenii vor fi mai buni (19%), mai puţin stres şi muncă (19%), şcoli mai bune (12%). Perspectiva pozitivă asupra viitorului este mai degrabă un indicator al speranţei de mai bine, având în vedere că în discuţiile individuale chiar şi optimiştii au exprimat motive de îngrijorare în legătură cu viitorul lor şi al omenirii în general.

În acelaşi studiu, copiii şi tinerii reprezentanţi ai generaţiei Z au fost întrebaţi care cred că vor fi meseriile viitorului şi cum ar preferă să lucreze (în ce sistem, ce fel de program).

Cea mai populară meserie a viitorului pare a fi, în perceptia lor, aceea de “constructor de roboţi”(39%), urmată de cea de specialist în digital media (influencer, vlogger, youtuber) (25%). Doar 5% din ei ar dori sa devină specialist în salvarea mediului, deşi mulţi sunt foarte îngrijoraţi de faptul că planeta este pe cale de a fi distrusă.

Un alt rezultat de remarcat în ceea ce priveşte atitudinea tinerilor faţă de locul de muncă este acela că majoritatea lor spun că îşi doresc să aibă propria afacere (33%), să lucreze în sistem flexibil (20%) şi să aibă birouri mobile (18%). Aceste cifre subliniază nevoia de libertate şi de independenţă a copiilor şi tinerilor din zilele noastre, dar şi o detaşare şi o lipsă de motivare mai mare comparativ cu alte generaţii.

Toate aceste caracteristici pot fi rezultatul gratificării imediate cu care ei au fost obişnuiţi în online, ceea ce face ca generaţia Z (şi probabil si generaţiile ce vor urma) să fie mai vulnerabile în situaţii care presupun efort susţinut şi consistent.

Pentru acest studiu au fost efectuate 44 interviuri în profunzime cu perechi de prieteni şi 100 interviuri online în patru mari oraşe – Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, cu copii şi tineri cu vârste cuprinse între 9 şi 18 ani. Studiul va avea structura unui tracker (studiu realizat in valuri periodice, pe parcursul unui an), iar rezultatele prezentate corespund primului val de colectare.

KidsFutureMonitor este un proiect construit pe baza a numeroase observaţii colectate în urma studiilor centrate pe generatia Z şi pe nevoia de a înţelege cum să ne conectăm unii cu alţii intr-un mod constructiv, eficient şi sănătos.

 

news.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *