Deva va avea un pasaj rutier subteran

Acesta va facilita accesul “peste linii”, în cartierul Grigorescu

Una dintre marile probleme cu care se confruntă mai bine de 1.000 de locuitori din municipiul Deva, care domiciliază în cartierul Grigorescu, este accesul spre proprietăți, îngreunat de constuirea căii ferate de mare viteză. Municipalitatea din Deva a găsit o soluție, aceasta fiind realizarea unui pasaj subteran.

Așa-i când se fac proiecte mai mult după ureche

Așa cum se întâmplă, din păcate, cu marile proiecte de infrastructură din România, care și așa se mișcă greoi, și cel legat de constuirea căii ferate rapide dintre Simeria și Curtici, din cadrul Coridorului Feroviar Paneuropean 4 și care tranzitează municipiul Deva, are lacune. Proiectul inițial, întărit prin minute semnate, în 2013 și 2015, de reprezentanți ai Primăriei, ai CFR-ului, ai constructorului și ai firmei de consultanță, prevedea, pentru asigurarea accesului peste liniile de cale ferată, acolo unde este situat cartierul devean Grigorescu, realizarea a trei pasaje supraterane, respectiv două pietonale, pe străzile Bălata și Hărăului, și unul rutier, la intersecția DN 7 cu strada Depozitelor, dar la acesta din urmă nu era făcută descărcarea. Actuala administrație a Devei a sesizat deja Ministerul Transporturilor în această speță. “În proiectul inițial cred că a fost o scăpare. Această scăpare am pus-o pe hârtie, în urma unei minute . Am căzut de acord că descărcarea trebuie făcută printr-un sens giratoriu, fiind vorba și de intrarea pe DN 7. Așteptăm un răspuns de la Ministerul Transporturilor, dar sunt convins că acesta va fi unul favorabil, deoarece este obligația dânșilor de a face această descărcare, în condiții de maximă siguranță”, a declarat Florin Oancea, primarul municipiului Deva, care nu a dorit să facă trimiteri spre diferite persoane.

Pe strada Bălata

În plus, administrația publică locală din municipiul Deva dă sigurări ferme locuitorilor din cartierul Grigorescu că accesul lor spre domiciliu va fi facilitat și printr-un alt pasaj rutier, de această dată unul subteran, din zona străzii Bălata, anunțul fiind făcut astăzi, în cadrul unei conferințe de presă. “Locuitorii din cartierul Grigorescu trebuie să știe că sunt soluții. Am făcut toate demersurile și la Ministerul Transporturilor. Săptămâna trecută ne-am întâlnit reprezentanți ai Primăriei, ai CFR-ului, ai constructorului, ai firmei de consultanță și ai locuitorilor din cartierul Grigorescu și știm ce avem de făcut. Este nevoie de încă un pasaj, unul subteran, în zona străzii Bălata, și îl vom face. Am făcut o adresă către Ministerul Transporturilor, în atența ministrului, în care am menționat toate doleanțele cetățenilor din cartierul Grigorescu. Așteptăm un răspuns din care să aflăm dacă Minsterul Transporturilor dorește să finanțeze lucrarea sau să modifice proiectul european și să se obțină bani suplimentari de la Bruxelles. Dacă răapunsul va fi negative, vom face acel pasaj subteran din bugetul Este clar că pe 2019 vom prevedea resursele financiare pentru studiul de fezabilitate și apoi pentru proiectare, licitație și execuție”, a precizat primarul Devei. Dacă pasajul va fi realizat cu bani de la bugetul local, finațarea va fi realizată de către Primărie din cele două linii de credite existente, dintre care una deschisă în 2015, dar nefolosită în totalitate, iar cealaltă, în valoare de 30 de milioane de lei, aceasta fiind flexibilă în privința scopului utilizării banilor în investiții, a fost aprobată recent de către Consiliul Local.

Peste trei ani

Tot în cadrul aceleiași conferințe de presă s-a precizat că realizarea pasajului subteran din zona străzii Bălata se va face în paralel cu operațiunile de la calea ferată de mare viteză, iar durata lucrărilor este estimată la câteva zeci de luni. “S-a semnat contractul de lucrări la calea ferată de mare viteză Curtici – Simeria în urmă cu un an. Durata contractului este de 36 de luni, dar, din ce am discutat cu constructorul, este posibil să se mai prelungească cu maxim un an. Deci vor mai trece cam trei ani până când lucrările la calea ferată se vor finaliza, timp suficient pentru noi ca, în paralel, să realizăm acel pasaj subteran din zona străzii Bălata”, a mai menționat primarul Florin Oancea. Proiectul inițial de la calea ferată de mare viteză dintre Curtici și Simeria a fost întocmit în perioada 2012 – 2013.

 

Amarildo SZEKELY

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *