Asociația Pro Infrastructura: „Nu urșii și liliecii stau în calea autostrăzilor, ci incompetenții și politrucii care o dau în bară iar și iar.”

Ieri, Asociația Pro Infrastructură a publicat pe pagina sa de facebook un comentariu, în urma anunțului CNAIR de scoatere la licitație a execuției de foraje geotehnice pe secțiunea de 3,3 km care conține tunelurile de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva.

„Prostia CNAIR lovește din nou! „Victima” este vestita secțiune de 3,3 km care conține tunelurile de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, veriga lipsă din Coridorul European dintre Sibiu și Nădlac.

Un scurt istoric al telenovelei Lugoj-Deva. Tronsonul a fost licitat în 2012, contractul fiind semnat în 2013. Însă acordul de mediu emis ulterior a modificat o serie de soluții inițiale, printre care apariția celebrelor tuneluri, variantă prin care se evită săpături (deblee) adânci de peste 40 de metri. Cum contractul parafat nu coincidea cu acordul de mediu, s-a produs un blocaj complet.

Situația părea că se rezolvă în 2016. Constructorul a făcut proiectul tehnic pentru tuneluri, inclusiv forajele geotehnice de mare adâncime. CNAIR și-a asumat că îl preia, scoate din contract cei 3,3 km și îi licitează pe baza proiectului realizat de antreprenor.

Doar că s-a ales praful de acest plan în 2017 când dezastruosul Director General al CNAIR Ștefan Ioniță a reziliat contractul fără să mai ia proiectul tehnic. De atunci nu au mai mișcat un deget. Ieri, în ceasul al doisprezecelea, au lansat licitația forajelor geotehnice aferente zonei cu tuneluri, foraje DEJA executate în 2016, dar neplătite de CNAIR.

Povestea halucinantă nu se termină aici. Licitația pornită ieri este o glumă proastă. Se cer cel puțin 37 de foraje geotehnice de mare adâncime (unele pot ajunge chiar la 80 de metri) în bugetul total de 1 milion de lei. Prețul pieței este aproximativ 250 euro pentru un singur metru de foraj.

Faceți singuri calculele. Banii puși la dispoziție nu sunt suficienți! Rezultatul? Vom avea o maculatură ieftină care nu poate fi o bază solidă pentru execuția unor tuneluri de peste 2 km lungime.

Nu urșii și liliecii stau în calea autostrăzilor, ci incompetenții și politrucii care o dau în bară iar și iar. Putem spera la o infrastructură rutieră decentă într-un orizont de timp rezonabil doar cu oameni noi, competenți, profesioniști, cu experiență la nivel internațional.”

Notă: postările de la rubrica „faceNEWS” sunt preluate ca atare, fără modificări, de pe paginile de facebook ale autorilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *