Autostrada Lugoj – Deva: Neinaugurată și cu fisuri

Loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva încă nu pot fi folosite de șoferi. Sunt probleme în ceea ce privește bretelele de acces de pe Lotul 3. Lotul 4 al autostrăzii (22 km) a fost recepționat, dar nu poate fi deschis circulaţiei fără bretelele de pe lotul 3, construit de spaniolii de la Comsa şi a cărui recepţie a fost refuzată.

Recepție pe jumătate

“Lotul 4 a fost recepţionat dar, fără bretelele de pe lotul 3, nu putem deschide circulaţia. Se discută acum să se recepţioneze bretelele ca obiect separat. Ca atare, nu putem să deschidem circulația pe lotul 4 pentru că nu avem descărcare, deși lotul 4 e recepționat deja”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe lotul 3, al spaniolilor de la Comsa, a fost refuzată luni începerea recepţiei, la recomandarea consultantului care a monitorizat șantierul, din cauză că nu erau întrunite condiţiile de calitate a lucrărilor. Potrivit Economica.net, pe lotul 3 au fost constate neconformități, iar aici s-au format ravene în taluz şi fisuri.

Refuzul recepției lucrărilor. Inteligentă alegere! Pentru cine?!

Se pare că în conformitate cu procedurile, dacă ar fi început recepția și comisia ar fi constatat deficiențele, constructorul ar fi avut doar 90 de zile pentru remedierea defectelor. Dacă nu s-ar fi încadrat în termen, constructorul ar fi riscat rezilierea contractului, pierderea garanţiei de bună execuţie, un certificat negativ și imposibilitatea de a mai participa la licitații în România, timp de trei ani.

În situația refuzului de a începe recepția, constructorul va fi cel mult penalizat pentru întârzieri, dacă nu se încadrează în termen cu remedierile.

De altfel, nu este pentru prima oară când antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calităţii slabe a lucrărilor.

”Asocierea Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate şi nu a respectat metodologiile de lucru, situaţie care a dus printre altele la prăbuşirea, încă din faza de şantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m şi o lăţime de 11 m”, spun reprezentanţii CNAIR.

Colaborator

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *